Šta se dogodi s telom kada sedam dana ne jedemo šećer? | Zdravlje | Direktno

Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Zdravlje

Direktno.rs

22. 06. 2020. 16:09 0

Šta se dogodi s telom kada sedam dana ne jedemo šećer?

Svi volimo slatko, ali nismo svesni da je šećer veliki neprijatelj našeg zdravlja. Nakon što ga izbacimo iz ishrane, događaju se značajne promene.

Prirodni šećeri koji se nalaze u voću, mleku i ostalim namirnicama nisu zlo, dobri su za vaše zdravlje i možete ih unositi u većim količinama preko spomenutih namirnica.

Međutim, industrijski prerađeni i rafinisani šećeri velika su opasnost. Njihovim izbacivanjem iz ishrane možete drastično da poboljšate svoje zdravlje, a lako ćete ih zameniti prirodnim zamenama za šećer poput meda, stevije ili javorovog sirupa.

Naravno, lakše je reći nego učiniti. Međutim, bitno je samo doneti odluku, a jednostavnim rezom, odnosno izbacivanjem šećera, sprečićete većinu štete koju on stvara, dok dugoročni učinci mogu biti impresivni.

Šta se dešava posle prekida u prvoj nedelji?

Kada prestanete da konzumirate šećer na samo nedelju dana, u vašem telu dogodiće se jedna od dve stvari.

1. Ako su u vašem ranijem načinu života dominirali sokovi, gazirana pića i šećer, verovatno ćete i dalje biti u fazi detoksikacije.

Šećer je na kraju zavisnost, a većine zavisnosti ne možemo da se rešimo ako pre toga ne osetimo određene simptome i prođemo kroz krizu. U prvih nedelju dana, a ako ste jeli baš puno šećera, onda i malo duže, možete osetiti žudnju za slatkim, teskobu, pa čak i depresiju u ozbiljnijim slučajevima.

Te posledice se obično smanjuju već nakon prve nedelje, ali u zavisnosti od toga koliko ste zapravo zavisni od šećera, ove tegobe mogu da potraju dodatnih nedelju ili dve. 

2. Ako je vaš unos šećera umeren i ako ste se prebacili na ishranu bogatu proteinima, vlaknima i zdravim mastima, već posle sedam dana trebalo bi da počnete da se osećate prilično dobro.

Bićete manje spori, količina energije tokom dana biće stabilnija, a popraviće se i vaše raspoloženje.

Šta se dešava posle mesec dana, a šta posle godinu dana?

Posle mesec dana bez šećera vaša želja za desertima će nestati, a umesto toga pojačaće se žudnja za proteinima i lisnatim povrćem. 

Ako izdržite celu godinu bez prerađenih šećera, poboljšaće vam se zdravlje. Telo će vam se prilagoditi na funkcionisanje na esencijalnim hranljivim sastojcima, a vrlo verovatno ćete izgubiti i kilograme.

Napominjemo da u sklopu jednog takvog stila života možete s vremena na vreme da priuštite sebi nešto slatko. Cilj je da većinu vremena jedete zdravo, ali ako povremeno u ishranu ubacite "slatki izuzetak", to ne bi trebalo da vas omete na vašem putu.Ako se odlučite na izazov i odbacite šećer, ovo su pozitivne promene koje će vam se zbog toga dogoditi.

1. Vaša telesna težina će se stabilizovati

Zavisnost od šećera je stvarna. Što ga više konzumirate, to ga više želite, pogotovo ako unosite puno prerađenih šećera koji se nalaze masnoj i brzoj hrani, te jelima s visokim udelom ugljenih hidrata. Ako se "skinete" sa šećera, vaše telo biće vam zahvalno jer neće morati da se bori s neželjenim dodatnim kalorijama. U početku ćete osećati veliku želju za slatkim, ali kad se vaš organizam očisti od veštačkih šećera, prestaćete stalno da osećate glad, gubićete kilograme i vaša težina će se stabilizovati.

2. Imaćete više energije

Kada smo umorni, često konzumiramo namirnice ili energetska pića koja sadrže velike količine šećera jer želimo da nas nešto brzo ''podigne''. Ironično je to što time zapravo organizmu uskraćujemo potrebnu dozu energije. Naime, sav šećer koji unesemo blokira sposobnost našeg tela da održava energiju na maksimalnom nivou. Zbog toga u trenucima umora nemojte posezati za čokoladama ili pićima s puno kofeina i šećera. Na taj način izbeći ćete velike uspone i padove šećera u krvi zbog kojih se zapravo i osećate umorno.

3. Koža će vam biti zdravija i lepša

Nije tajna da šećer pogoršava akne i bubuljice, a često ih i uzrokuje. Ako ne možete da ih se rešite uz svesrdnu pomoć kozmetičara i krema, razmislite o tome da eliminišete šećer iz ishrane jer je moguće da vaš problem s bubuljicama zapravo dolazi iznutra. Mnogi ljudi koji su to uradili potvrđuju da im je koža brzo postala čistija, lepša i zdravija.

4. Probava će vam postati redovna

Naš probavni sistem najviše voli hranu s puno vlakana i minimumom teških namirnica u koje spada i šećer. Već će i drastično smanjivanje konzumiranog šećera učiniti veliku razliku u vašem probavnom sistemu. Želudac i creva lakše će variti sve što jedete i češće ćete imati stolicu, a bolan zatvor postaće samo sećanje.

5. Prestaćete da želite šećer

Verovali ili ne, možete se rešiti želje za slatkim, a u tome će vam pomoći upravo izbacivanje šećera. Nakon nekog vremena vaše omiljene čokolade mogle bi da vam postanu previše slatke, a najviše ćete uživati u ukusu voća i prirodnim šećerima koji se nalaze u njima. Kada nakon mesec-dva probate zalogaj svoje omiljene torte, iznenadiće vas koliko je zapravo slatka.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Iščekivanje

Zoran Živković [06.07.2020.]


Video dana

Kako parkirati čamac

Anketa

Da li policija koristi prekomernu silu na protestima?

Rezultati