Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Zdravlje

Direktno.rs [ Izvor: Insider ]

03. 02. 2020. 21:32 0

Tresu vas emocije i mnogo jedete?

Hrana je mnogo više od goriva za telo. Ona nam ponekad može predstavljati način kako ublažiti naše emocije posle lošeg dana ili stresnog razdoblja života. Tako dolazi do emocionalnog prejedanja.

Kada emocionalno prejedanje postane navika, ono dovodi do debljanja i stvara osećaj da nad hranom nemamo kontrolu. Insider je razgovarao s Dženifer Holinshed, direktorkom klinike u kompaniji Peak Resilience.

Kada se emocionalno prejedanje smatra nezdravim?

Emocionalno prejedanje može biti prouzrokovano većim brojem faktora, uključujući i rasizam, homofobiju ili telesno i seksualno zlostavljanje.

- Ono postaje nezdravo onog trenutka kada doprinosi negativnim nuspojavama – debljanju, osećaju manje vrijednosti, problemima na poslu, u školi ili u vezi - rekla je direktorka.

Iako se ne smatra poremećajem prehrane, emocionalno prejedanje može dovesti do poremećaja u prehrani i zbog toga je važno steći kontrolu pre nego što stanje postane ozbiljnije. Prvi korak prema kontroli je razvijanje saosećanja prema sebi i pronalazak drugih metoda za suočavanje sa stresom.

Kako se izboriti s emocionalnim prejedanjem?Umesto da jedete svaki put kada ste imali loš dan ili ste pod stresom, možete posegnuti za nekom drugom strategijom. Možete raditi vežbe, meditirati, savetovati se s drugim ljudima ili čitati knjige na temu kako pomoći sebi. Pozitivne mantre poput "Ja sam vredna osoba" ili "Ja sam osoba koja zaslužuje ljubaznost i poštovanje" takođe se preporučuju.

Postoji i mišljenje da vođenje dnevnika prehrane može pomoći u svladavanju problema emocionalnog prejedanja. Uz dnevnik prehrane lakše se može doći do obrazaca ponašanja.
U dnevnik zapišite emocije koje ste osećali pre, tokom i posle jela. S vremenom ćete primetiti obrazac. Na primer, emocionalno se prejedate kada ste ljuti, a ne želite se tako osećati.

Korak po korak

- Svi ljudi su različiti. Pokušajte biti realni i blagi prema sebi. Izmislite nove male navike koje možete implementirati jednu po jednu. Na primer, svakog dana, kada dođete kući, popijte veliku čašu vode ili meditirajte, kako biste izbacili stres iz sebe - kaže Dženifer.

Nakon primene novih, zdravijih praksi, bolje ćete razumeti posledice koje donosi emocionalno prejedanje i sa stresom ćete se boriti na drugačiji način.

- Ovo će rezultirati većim samopoštovanjem, svesnošću i poboljšanim telesnim, mentalnim i duhovnim zdravljem - zaključila je direktorka Holinshed.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Čvorovići

Zoran Živković [06.04.2020.]

Video dana

Ma daj, čoveče...

Anketa

Da li ste za ukidanje šetnje vaših kućnih ljubimaca od 20 do 21 čas?

Rezultati