Kolumne

[ Izvor: Bratislav Marković ]

15. 09. 2022. 06:00 4

Šapić bi da obmane Beograđane - GSP se raspada

U subotu uveče, Šapke je umesto u zezanje otišao na neku ulicu na Bežanijskoj kosi koja se rekonstruiše i pred kamerama je rekao da će se radovi po gradu od sada izvoditi noću iz razumljivih razloga, da ne citiram, da se ne usporava saobraćaj i maltretiraju građani po danu. E, ali samo dan kasnije, neki drugi ljudi su umesto u zezanje, došli na tu istu lokaciju i nisu zatekli nikog, kažu, nema radnika, nema mašina, nigde žive duše. I odmah opleli po gradonačelniku.

Kažu Šapić obmanuo Beograđane. Baš se čudim, jebote. Šta ste mi novo rekli, pa šta inače radi Šapić u političkom životu nego obmanjuje, je l' da? Ali neću sad da se prisećam svih njegovih neistina, dosadan sam i sebi, a mogu da zamislim kako je vama. Ovog puta međutim, moram da ga opravdam. Možda nije sve do njega. Kad sam bio klinac moj ćale se ložio na poljoprivredu. Odemo u selo, on mi kaže šta treba da radim, ja kao, važi tata, dok on ne okrene leđa, a onda odmah uhvatim krivinu. Ili ono kad imamo društveno koristan rad, pa nam razredni kaže da skupljamo papiriće...Ma važi. Samo čekamo da ode u zbornicu da pije kafu i onda zezanje. Tako je i sa ovim radnicima. Šapke doš'o i rekao šta treba. On ode, a oni k'o deca na likovnom... Realno, gde je tu njegova krivica, budimo ljudi. Jer on je jako zauzet. Mora da ne odgovara na pitanja odbornika opozicione grupacije, a za to nečinjenje potrebno je vreme, ne može čovek da “visi” na gradilištu non-stop. Da podsetim, Mila Popović odbornik i predsednica GO Beograda Stranke slobode i pravde, konstatovala je da je Šapić kao odbornik govorio jedno, a kao gradonačelnik nešto sasvim drugo. Opet sam se začudio. Ma ne bi on, otkud, brate...
Tema je Bus plus. Pokušaću da što kraće objasnim (koliko umem) šta je Bus plus. Nije to samo objedinjeni sistem naplate karata u gradskom prevozu, to mu je samo jedna od funkcija, slažem se, možda najvažnija. Bus plus je aplikacija, program, kako god želite, koja direkciji za javni gradski prevoz omogućava da prati svako vozilo, da ga vidi na ekranu. Ova aplikacija sprečava mnoge zloupotrebe. Zli jezici kažu da se dok ove aplikacije nije bilo, dešavalo da GSP povlači veči broj vozila sa linija, a da su otpravnici po nalogu svojih šefova upisivali „krug“ autobusu koji stoji, a onda se sve to fakturisalo gradu, dakle građani su plaćali autobuse koji stoje, kao da ih voze. Priča se da su privatni prevoznici neosnovano mogli da inkasiraju po nekoliko hiljada evra mesečno, a samo u privatnom sektoru po slobodnim procenama aplikacija Bus plus je sprečila mahinacije za preko milion evra godišnje.
Mnoge su blagodeti ove aplikacije, koje se odnose na bezbednost saobraćaja i druge propise, mogućnost da građani znaju dinamiku prevoza... Ugovor sa Bus plusom, uz svu prethodnu zakonsku proceduru, zaključen je pre više od jedne decenije, u vreme kad je gradonačelnik bio Dragan Đilas. Ugovorom je, kažu, predviđeno da nakon 10 godina ova aplikacija prelazi u vlasništvo grada, te da dalje grad sam može koristiti aplikaciju, a između ostalog organizovati naplatu karata.

Naprednjačka vlast je međutim apsolutno bez potrebe zaključila novi ugovor na 13 godina, a za zaključenje ovog ugovora glasao je i Šapić koji je tada bio odbornik. Sada kao gradonačelnik, Šapić raskida ovaj ugovor, čije je dakle potpisivanje podržao i za koje je glasao. Možda bi neko rekao, pa dobro opametio se. Možda, kad zbog raskida ugovora grad ne bi morao da plaća penale i trpi ogromnu finansijsku štetu, koju će platiti isti oni građani koje Šapićeve kolege iz stranke pozivaju da odvrću sijalice kako bi uštedeli struju.

Mila Popović postavila je po mom mišljenju tri logična pitanja Šapiću:

1. Zašto je ovaj ugovor zaključen kad je GSP mogao da vrši naplatu karata (podsećam po prvom ugovoru ova aplikacija je sada vlasništvo grada)?

2. Ko je odgovoran i kolika je šteta zbog raskida ugovora koju će svi Beograđani morati na finansiraju?

3. Zašto je potrebno formirati novo preduzeće kad GSP može da vrši naplatu karata?
Vidi, na drugo pitanje odgovor mogu da pretpostavim, verovatno je to neko iz vrha prethodne naprednjačke gradske vlasti. A na prvo i treće, tu dileme nema. GSP odavno ne može više ništa jer se raspada. Bilo je više situacija da su se autobusi u toku vožnje zapalili, tako da je vožnja u njima uzbudljiva isto kao Ruski rulet. Nepodobni dobijaju otkaze, a vozače ćemo kažu uvoziti iz raznih krajeva sveta.
Novo preduzeće treba da se formira jer negde treba zaposliti armiju partijskih kadrova kojima si za glas i podršku nešto obećao. Ali sve to gradonačelnik Šapić ne stiže da odgovori jer ne obilazi gradilišta kojih nema i sa kojih su radnici pobegli. Od silnog nečinjenja, gradonačelnik Šapić ne stiže ništa da čini. 

Ili bar ne stiže da čini bilo šta dobro.

Advokat Bratislav Marković

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 4

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Izbor(i)

Zoran Živković [23.04.2024.]




Video dana

Kornjača akrobata

Anketa

Da li će Partizan igrati polufinale Kupa protiv Crvene zvezde?

Rezultati