Izbori 2024

[ Izvor: Agencije ]

12. 06. 2024. 13:47 43

Potpuna dominacija Vučića u kampanji za lokalne izbore: Šokantne brojke otkrivaju koliko su izbori bili nepošteni

Monitoring koji je sprovela organizacija Transparentnost Srbija (TS) pokazao je da je u predizbornoj kampanji za lokalne izbore održane 2. juna dominirala Srpska napredna stranka (SNS), da je nametnut diskurs koji u prvi plan stavlja nacionalne teme dok se lokalna pitanja zanemaruju i da je kampanja bila veoma skupa.

Zlatko Minić iz Transparentnosti kazao je na konferenciji za novinare da je predsednik Srbije i nosilac lista okupljenih oko SNS najčešće bio na naslovnim stranama dnevnih novina i da je skoro u 90 odsto slučajeva predstavljen u pozitivnom kontekstu.

- Pratili smo 13 dnevnih novina od 7. maja do 2. juna. Na naslovnim stranama Vučić se pojavio 169 puta i u 87 odsto slučajeva bio je u pozitivnom tonu prikazan. Savo Manojlović je drugi, on se našao na 18 naslovnih strana. U jednoj trećini tih pojavljivanja bio je u pozitivnom tonu, a u dve trećine slučajeva u negativnom - kazao je Minić.

Govoreći o funkcionerskoj kampanji, naveo je da je upoređen ukupan broj promotivnih aktivnosti javnih funkcionera u odnosu na isti period prošle godine i da je uočen porast od 211 odsto.

- Miloš Vučević pojavio se na 16 događaja, a samo u poslednjoj nedelji kampanje to je učinio 11 puta. Goran Vesić imao je 17 promotivnih aktivnosti, Dubravka Đedović 14, Ivica Dačić i Selaković po 11 - izjavio je Minić i dodao da je predsednik Privremenog organa grada Beograda Aleksandar Šapić imao 20 promotivnih događaja za 24 dana.

On je rekao da je ministarka za brigu o porodici Milica Đurđević Stamenkovski tokom izborne tišine uručivala vaučere za nabavku lekova i rehabilitaciju obolelima od retkih bolesti i da su brojni primeri funkcionerske kampanje uočeni tokom posmatranog perioda.

Istraživačica TS Miša Bojović ocenila je da je kampanja za lokalne izbore bila prilično skupa i da se procenjuje da je SNS oko 6.000.000 evra potrošio za oglašavanje.

- Najveći novac utrošen je na Pinku i Pinkovim kanalima, a onda sledi Hepi. Sličan iznos dobili su RTS i RTV. Slede Prva i B92 - kazala je Bojović.

Programski direktor TS Nemanja Nenadić kazao je da je na televiziji Pink emitovana emisija od 2 sata i 30 minuta koja predstavlja političko oglašavanje, a da je zakonsko ograničenje 12 minuta po satu za oglašavanje na komercijalnim televizijama.

On je ocenio da se u kampanju za izbore ušlo sa "neraščišćenim računima" iz prethodnih izbornih ciklusa i da su se prekršaji iz prethodne kampanje i nezakonite prakse ponavljale i u ovoj kampanji.

Naveo je da su na stranačkim mitinzima nastupali ljudi koji su nosioci javnih funkcija i da su oni tako i najavljivani, a da to nije po zakonu.

- Ako na mitingu podrške SNS-u gost bude gradonačelnik Ljubljane, da li je to podrška jednog stranog grada ili gospodina Jankovića lično - dodao je Nenadić.

Kazao je da su prostori u kojima su bili kol centi SNS često javni resursi i da u tim slučajevima unapred treba da budu objavljeni cenovnici izdavanja i da svi pod jednakim uslovima mogu da ih zakupe, a da to nije bio slučaj.

Po njegovim rečima, Agencija za sprečavanje korupcije i kad ustanovi prekršaje, izrekne samo opomenu strankama, ali ih ne kažnjava.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 43

ostavi komentar
Vidi još

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Repriza

Zoran Živković [21.10.2024.]




Video dana

Tvrda glava

Anketa

Da li vam je teško da dođete do nove autobuske stanice?

Rezultati