Beograd

Direktno.rs [ Izvor: N1 ]

12. 02. 2025. 16:00 0

Čemu služe semafori na kružnom toku na Autokomandi, stručnjaci nemaju odgovor

Posle semafora na kružnom toku kod Ušća, semafori su postavljeni i na kružni tok na Autokomandi. Mediji su istraživali kako semafor pomaže građanima u gužvama ili u saobraćajnom špicu.

U ovom trenutku semafori ne rade, a u utorak su radili kraće od sat vremena, pa u ovim trenucima saobraćajna policija reguliše saobraćaj.

A kako bi semafori u budućnosti trebalo da utiču na saobraćaj, za N1 objašnjava saobraćajni inženjer Ivan Banković.

- Juče smo, praktično, imali jednu malu generalnu probu kako bi izgledala semaforizacija kružne raskrsnice Autokomanda, koja je značajna iz više razloga. Možemo da zaključimo da je to nastavak nekog trenda semaforizacije kružnih tokova u Beogradu, prvi put smo to imali u septembru prošle godine na kružnom toku kod Ušća. Ono po čemu je ova raskrsnica specifična je što ovde imamo tramvaje iz Ulice vojvode Stepe i iz Bulevara oslobođenja. Dakle, vrlo bitna kružna raskrsnica - kazao je.

On je naglasio da mu još nije poznato kakav će signalni plan semafora biti, ali da postoje dve varijante.

- Moram da se ogradim da mi nije poznato kakav će biti signalni plan. Vrlo je bitno da vidimo da li će semafori biti u fiksnom režimu, da unapred bude utvrđeno koliko će trajati crveno, a koliko zeleno svetlo, što smatram da bi bilo lošije rešenje. Ili će biti adaptibilno upravljanje saobraćajem, što znači da zavisi od realnih potreba i bukvalno od situacije koja se iz sekunde u sekundu menja, i na taj način davati prioritet određenim vozilima i određenim smerovima. U ovom slučaju tramvaji moraju da imaju prioritet. Ako bismo došli u situaciju da tramvaj kao šinsko vozilo ovde čeka za ostalim učesnicima u saobraćaju, tu bismo zaista napravili veliki peh. Apsolutno tramvaj, svuda u gradu pa i ovde, treba da ima prioritet, kao vozilo visokog kapaciteta - kazao je Banković i ponovio da sve te informacije u ovim trenucima ne znamo.

On objašnjava da puštanje semafora u rad na 45 minuta "nije prošlo slavno", ali da ne mora da znači da će tako biti i ubuduće.

- Saobraćajna policija je tražila da se taj semafor isključi i mi sada možemo da vidimo da saobraćajna policija pomaže u samom regulisanju saobraćaja.

Koja je funkcija ovih semafora, uzevši u obzir to da su oni postavljeni i kod Ušća, a posle njih i kružni tok, što nije mnogo pomoglo u rasterećenju saobraćaja, inženjer kaže da su se tu malo zaigrali.

- Što se Ušća tiče, tu smo se malo igrali, pa praktično vratili na stanje sa semaforima. Konkretno, sa kružnom raskrsnicom ništa nismo dobili. Malo smo se zamajavali sa tim, ali suštinski ništa nismo dobili. Niti je lošije, niti je bolje. Što se tiče Autokomande, trajno rešenje treba posmatrati u nešto širem kontekstu. Pre svega u smislu unutrašnjeg magistralnog prstena, koji će u narednim godinama, nadam se, biti završen. A neko trajno rešenje bi bilo denivelacija, što znači da se tramvaji uopšte ne bi susretali sa ostalim učesnicima u saobraćaju. Na taj način biste apsolutno rasteretili samu kružnu raskrsnicu, smanjio bi se broj konfliktnih tačaka, olakšali biste vozačima i, ono što je suština kako bismo videli da li je ovaj projekat uspešan ili ne, da li smo smanjili vremenske gubitke. Znači - da li ćemo ukupno imati manje vreme zadržavanja, ili da li će ljudi manje potrošiti goriva u odnosu na sat - zaključio je.

Ili što bi naš narod rekao: "Ne znamo čemu ovo služi, a još i ne radi."

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Dozivanje

Zoran Živković [10.02.2025.]




Video dana

Trendi kapa

Anketa

Da li ćete bojkotovati najveće trgovinske lance u Srbiji?

Rezultati