Beograd
30. 10. 2024. 11:15 60
Šapić je juče uvredio srpske inženjere: Sad mu je stigao odgovor od Saobraćajnog fakulteta!
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić odlučio je da problem saobraćajnih gužvi u glavnom gradu reši postavljanjem semafora uz kružne tokove, a najveća novina biće semafori u najkomplikovanijoj kružnoj raskrsnici - Slaviji. Međutim, gradonačelnik smatra da naši saobraćajni stručnjaci nisu u stanju to da urade i da će pomoć morati da potraži van granica zemlje. Na taj način je uvredio srpske saobraćajne inženjere, tu tezu je ponovio više puta, a sada mu je stigao odgovor. I to od uprave Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.
Mi vam odgovor uprave Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu prenosimo u celosti:
"Obraćamo Vam se povodom izjave gradonačelnika Grada Beograda u vezi sa svetlosnom signalizacijom na kružnim raskrsnicama gde se navodi da "Mi nemamo ljude koji to umeju da postave, ali se nadamo da ćemo naći strance koji će nam pomoći da saobraćaj, naročito u špicevima, bude protočniji". Smatramo da ova izjava ozbiljno narušava poverenje javnosti u domaću stručnu zajednicu i prenebregava decenije rada i napora koje su naši inženjeri, istraživači i nastavnici uložili u unapređenje saobraćajnog inženjerstva.
Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu više od sedamdeset godina uspešno obrazuje inženjere i stručnjake sa znanjem i sposobnostima na svetskom nivou. Eksperti koji su izašli sa našeg Fakulteta su u potpunosti kvalifikovani i svoje kompetencije potvrđuju kroz brojne projekte kako u zemlji, tako i u inostranstvu, gde često rešavaju mnogo složenije probleme nego što su to primeri signalisanja kružnih raskrsnica.
Istovremeno, tvrdnja da se moraju pozivati stručnjaci iz inostranstva, bez konsultacija sa domaćim profesionalcima, pokazuje zabrinjavajuće ignorisanje domaće stručne zajednice, ne samo univerzitetske, već i one angažovane u mnogobrojnim renomiranim projektantskim kućama, relevantnim javnim institucijama i lokalnim samoupravama. Primeri sve brojnijih promašenih saobraćajnih rešenja - primenjenih bez adekvatne analize i konsultacija sa strukom - doveli su do toga da Beograd ima sve više problema u saobraćaju, umesto da se unapređuje po svetskim standardima.
Verujemo da je naš zajednički interes, kao i interes svih građana, da grad koristi resurse i kapacitete domaćih stručnjaka koji poznaju specifičnosti lokalnog saobraćaja bolje od bilo kojeg stranog konsultanta. Ovde se ne radi samo o finansijskom opterećenju koje nosi angažovanje stranih eksperata, već i o tome da se neosnovanim izjavama nanosi šteta domaćoj naučnoj i stručnoj zajednici, što obeshrabruje mlade stručnjake i šalje im poruku da njihov rad i trud nisu cenjeni u sopstvenoj zemlji, ali i odbija buduće naraštaje od bavljenja inženjerskom strukom, što će imati dugoročne negativne posledice po naše društvo.
Potrebno je da se što pre sveobuhvatno preispita pristup projektima i strategijama koji se tiču saobraćajne infrastrukture i da se uključi relevantna stručna zajednica u proces donošenja odluka koje se tiču saobraćajnog sistema Beograda. Podsećamo da je naša misija zajednička - unapređenje uslova života u Beogradu i obezbeđivanje modernih i funkcionalnih rešenja za sve njegove građane.
Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu stoji na raspolaganju gradovima, lokalnim samoupravama i društvu u celini sa svim svojim stručnim kadrovima i znanjima i spremni smo da se uključimo u rešavanje važnih saobraćajnih, transportnih i logističkih izazova", zaključuje se u odgovoru uprave Saobraćajnog fakulteta gradonačelniku Beograda Aleksandru Šapiću.
Komentari 60
ostavi komentar