Beograd
06. 09. 2024. 08:27 3
Firme čiji autobusi gore i otpadaju im točkovi opet će prevoziti putnike u Beogradu: "Posao dobio najgori ponuđač"
Na tender za novog privatnog partnera u beogradskom javnom prevozu stigla je samo jedna ponuda. I to od konzorcijuma koji vode kompanije Bg Bus Prevoz i C&LC Group, sada već poznate po incidentima i nezgodama. Gradonačelnik, ipak, uverava da će Beograđani biti bezbedni, dok oni koji prate dešavanja u gradskom prevozu kažu da je posao dobio najgori ponuđač, po unapred dogovorenom scenariju.
Goreo je autobus 511 - pa šta. Jedan se i potpuno zapalio. Sa drugog je otpao točak koji je usmrtio ženu. I sve je to izgleda jedno veliko ništa.
Firme čiji autobusi su učestvovali u tim incidentima ponovo su dobile priliku da prevoze putnike na beogradskim ulicama.
- Od danas i od potpisivanja ugovora, to po prvi put u istoriji, više neće biti GSP, to će biti privatni konzorcijum BG Bus prevoz koji je inače registrovan na momka od 21 godinu, koji je sin najvećeg partnera i nosioca u tom konzorcijumu gospodina Lovrića, a nosilac i glavni partner u tom konzorcijumu je ozloglašeni C&LC Group - kaže Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu.
Konzorcijum koji vode pomenute firme jedini je ponuđač na tenderu za novog privatnog partnera za javni prevoz. Pojedini mediji navode i da su njihovi vlasnici povezani sa biznismenom Zvonkom Veselinovićem.
Gradonačelnik to ne komentariše, već podseća da su uslovi za privatnike pooštreni.
- Prvo najvažnije, da moraju da odmah imaju preko 50 posto novih vozila. To vam je za ovaj novi tender preko 250 novih autobusa će da se pojavi u toku jeseni na našim ulicama - je l' to dobro ili loše - upitao je Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda.
Ivan Banković iz sindikata "GSP Centar" navodi da su ti isti privatni prevoznici, prema saznanjima, u takvoj situaciji da trenutno nemaju novac za pneumatike, održavanje vozila, servisiranje.
- To što ćemo dobiti nove autobuse, a koji neće biti održavani i servisirani onako kako je to potrebno u interesu bezbednosti, nećemo dobiti ništa bezbedniji javni prevoz - smatra Ivan Banković.
Nismo dobili ni fer tender, tvrde u sindikatu GSP Centar. Neshvatljivo je, kažu, da je stigla samo jedna ponuda.
- I tu se tačno vidi, firma C&LC kao noseći u konzorcijumu da će imati 70 vozila - kaže za N1 Ivan Banković, iz sindikata "GSP Centar".
Je l' ovi podaci koje pokazujete potvrđuju da je sve bilo dogovoreno mnogo ranije?
- Apsolutno - navodi Banković.
O bezbednosti vozila i putnika, čini se, još nije sve dogovoreno.
- Za bezbednost vozila nije odgovorna gradska uprava - kaže gradonačelnik Beograda.
- I po odluci o javnom prevozu i po ugovorima za mnoge mehaničke probleme koje primete putnici ili drugi korisnici, upravo je nadležan Sekretarijat za javni prevoz - objašnjava Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu.
Isti sekretarijat donosi i Odluku o izboru novog privatnog partnera, kojeg čekaju ugovor vredan 1,34 milijarde evra i 84 linije gradskog prevoza.
Komentari 3
ostavi komentar