Beograd
04. 09. 2024. 21:21 25
Vozači u paklu novog kružnog toka na Novom Beogradu
Na Novom Beogradu, pored tržnog centra "Ušće", nikada nije bilo teže upravljati vozilom nego sada. Iako je novi kružni tok sagrađen s velikim očekivanjima da će ublažiti gužve i unaprediti saobraćajnu protočnost, čini se da su umesto toga problemi samo pogoršani. Dok su investitori i planeri uveravali javnost da će ovaj infrastrukturni projekat doneti red i racionalnost u saobraćaju, realnost na terenu pokazuje drugačiju sliku. Umesto fluidnog kretanja i smanjenih zastoja, vozači se suočavaju sa nesnosnim gužvama i zbrkom.
Da li je moguće da je jedan od ključnih faktora ove haotične situacije nedostatak adekvatnog poznavanja i razumevanja funkcije kružnog toka? Portal Nova.rs istraživao je koji se to ključni problemi stvaraju u ovom kružnom toku.
Problem gužvi u špicu
Na društvenim mrežama nezadovoljni građani ne prestaju da se žale na situaciju u novom kružnom toku. Tokom najprometnijih delova dana, kada je saobraćaj najintenzivniji, kružni tok ne uspeva da podnese veliki broj vozila. Rezultat su kilometarske kolone i ozbiljni zastoji.
Ova situacija ne samo da otežava svakodnevno kretanje, već i doprinosi povećanju stresa i frustracije među vozačima. Problemi se pogoršavaju u jutarnjim i večernjim satima kada je protok vozila na vrhuncu. Brojni korisnici društvenih mreža su se proteklih dana žalili na stanje u ovom kružnom toku.
- Koji je prečnik KT ? Deluje mi mnogo malo za ovako bitnu i brzu raskrsnicu? Nova Bogoslovija u najavi - navodi se u jednom od komentara.
Kružni tok je dobio neslavne epitete: "horor", "savršeno mesto za sudare", "ukleti krug" itd.
"Napraviš kružni tok i onda postaviš četu saobraćajaca da regulišu saobraćaj. Majstori, majstori", "Sad je još veća gužva, ne može da se prođe brzo kao pre. Svi smo se zaglavili", "Je l može neko da objasni genijalnost novog kružnog toka. Kružni tok koji da bi funkcionisao policija mora da ga reguliše. Pa, graditelji, kako", samo su neke od stotine objava.
- Jedan od argumenata protiv kružnog toka na ovom mestu jeste taj što se jedan pravac obično zakrči i blokira raskrsnicu, a kada je raskrsnica kružni tok, blokiraju se i drugi pravci - navodi se u komentarima.
Problemi sa ulaskom u kružni tok i loše navike vozača
Prema kritikama građana, značajan problem predstavlja neznanje o pravilima saobraćaja u kružnim tokovima. Mnogi vozači se ne pridržavaju osnovnih pravila, kao što je davanje prednosti vozilima koja se već nalaze unutar kružnog toka. Ovo stvara dodatnu konfuziju i dodatne zastoje.
Pored toga, nepristojna vožnja, poput naglog preticanja i bahatog "uletanja" u kružni tok, dodatno otežava situaciju. Ovi problemi značajno doprinose haotičnom stanju na kružnom toku.
Autobusi koji ne poštuju propise i zauzimaju više traka
Još jedan značajan problem koji su istakli nezadovoljni građani odnosi se na ponašanje autobusa u novom kružnom toku.
Naime, mnogi autobusi često zauzimaju po dve trake, što dodatno komplikuje saobraćaj. Kada je saobraćaj najintenzivniji, ovaj problem postaje posebno izražen, uzrokujući dodatne zastoje i povećavajući nivo stresa među vozačima. Vozači autobusa koji ne poštuju saobraćajne propise dodatno otežavaju situaciju, smanjujući efikasnost kružnog toka i doprinoseći opštem haosu na ovoj prometnoj saobraćajnici.
Nepotpuna edukacija vozača
Mnogi vozači se suočavaju sa problemom nedostatka osnovnih informacija i edukacije o pravilnom ponašanju u kružnim tokovima. Ova praznina u znanju dovodi do nepravilnog korišćenja kružnog toka i dodatnih problema u saobraćaju. Bez odgovarajuće edukacije, vozači nisu u mogućnosti da pravilno primene pravila saobraćaja, što dodatno pogoršava trenutnu situaciju.
Uprkos naporima da se reše ovi problemi, očigledno je da je potrebno mnogo više koordinacije i planiranja kako bi se poboljšala funkcionalnost kružnog toka i olakšalo svakodnevno kretanje građanima.
"Vozači ne znaju pravila! Ne znaju ko ima prednost u kružnom toku. Ne znaju pravilo desne ruke. Ne znaju da svaka dvosmerna ulica ima zamišljenu razdelnu liniju koju ne smeš da pređeš", "Uspeh je ulazak u kružni tok iz pravca Zemuna, sve ostalo je bonus!", "Kružni tok ima smisla u Srbiji ako se fizički naprave barijere između traka i stave oznake koja traka za šta služi", navodi se na društvenim mrežama.
Komentari 25
ostavi komentar