Beograd
30. 03. 2024. 07:04 1
Beograd privatizuje više od 30 linija javnog prevoza
Grad Beograd planira da privatnom partneru poveri obavljanje autobuskog prevoza na više od 30 linija na teritoriji Palilule (Potez 100) i Zemuna (Potez 700), kao i delu linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku oštinu Novi Beograd.
Kako se vidi iz nacrta, projekcije je da bi visina godišnje nakande privatnom partneru po ugovoru iznosila oko 5,44 milijarde dinara (bez PDV-a). To se vidi uz Nacrta Odluke o usvajanju predloga projekta javno-privatnog partnerstva u obavljanju komunalne delatnosti javnog gradskog prevoza putnika na delu radijalnih-poteznih linija na teritoriji gradske opštine Palilula (potez 100) i gradske opštine Zemun (potez 700) i delu linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku opštinu Novi Beograd. Nacrt odluke objavio je na svom Tviter nalogu poslanik stranke Zeleno-levi front Dobrica Veselinović.
U delu Nacrta ove odluke pod nazivom "Finansijski efekti predloženog projekta na budžet Grada Beograda“, objašnjava se da bi budući prilivi privatnog partnera predstavljali nadoknadu troškova po pređenom kilometru i isplaćivali bi se na isti način kao i po sadašnjem modelu - odnosno po utvrđenoj ceni prevoza po pređenom kilometru, a koja se usklađuje sa vremenom provedenim u radu i to pojedinačno po svakom tipu vozila i broju pređenih kilometara po tipu vozila (minibus, solo autobus, zglobni autobus, navodi Nova ekonomija.
Rok na koji treba da se zaključi ugovor o javno-privatnom partnerstvu je 10 godina, a vrsta postupka nabavke i konačni kriterijumi za izbor privatnog partnera biće utvrđeni prilikom sačinjavanja konkursne dokumentacije za izbor privatnog partnera.
Inače, linije gradskog prevoza u Beogradu biće reorganizovane po grupama - na linije centralne gradske zone i linije koje gravitiraju ka perifernim naseljima. Predmet predloženog projekta javno-privatnog partnerstva je poveravanje obavljanja komunalne delatnosti javnog autobuskog prevoza putnika na delu radijalnih-poteznih linija na teritoriji Palilule (Potez 100) i Zemuna (Potez 700) i delu linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku opštinu Novi Beograd.
Postupak poveravanja se odnosi na linije: 45 Blok 44 - Zemun (Novi Grad), 72 Zeleni venac - Aerodorom Nikola Tesla, 81 Novi Beograd (Paviljoni) - Ugrinovački put - Altina 1, 81L Novi Beograd (Paviljoni) - Paviljoni - Dobanovački put - Altina 1, 613 Novi Beograd (Paviljoni) - Radiofar, 96 Železnička stanica Pančevački most - Borča, 101 Omladinski stadion - Padinska skela, 102 Padinska skela - Vrbovski (Široka greda), 102a Vrbovski - Padinska skela, 102b Padinska skela- Široka greda - Padinska skela, 104 Omladinski stadion - Crvenka, 105 Omladinski stadion - Ovča/železnička stanica, 105L Zemun (Bačka) - Ovča/železnička stanica, 106 Omladinski stadion - PKB Kovilovo - Jabučki rit, 107 Padinska skela - Dunavac, 107a Padinska skela - Besni fok - Dunavac, 108 Omladinski stadion - Reva (Duboka bara), 109 Padinska skela - Stajalište "Put za Dunavac“, 110 Padinska skela - Obala Tamiša i još mnoge druge.
Ideja je i da javni autobuski prevoz na potezima koje su predmet projekta bude unapređen u odnosu na postojeći tako što maksimalna starost svakog vozila ne bi trebalo da iznosi više od pet godina, što znači da bi privatni partner trebalo da vrši zanavljanje voznog parka na taj način da nijedno vozilo ne pređe starost od pet godina tokom trajanja ugovora.
Inače, odlukom o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji Beograda, definisana je starosna granica autobusa, računajući od dana prve registracije: počev od 1. januara 2024. godine, autobusi ne mogu biti stariji od 20 godina, počev od 1. septembra 2024. godine, autobus kojima se obavlja linijski prevoz ne mogu biti stariji od 15 godina, a počev od 1. septembra 2025. godine autobusi ne mogu biti stariji od 10 godina.
Komentari 1
ostavi komentar