Beograd
23. 09. 2023. 22:20 5
Metroom do sada jurili samo rokovi o početku izgradnje
Jedno od izbornih obećanja Srpske napredne stranke iz nekoliko ranijih kampanja jeste izgradnja beogradskog metroa. Ali, metro i dalje postoji samo na papiru. Pripremni radovi su u toku, juče je potpisan i ugovor o izgradnji depoa na Makišu, koji je prvobitno trebalo da bude potpisan pre više od godinu dana. Uprkos brojnim kašnjenjima ministar finansija Siniša Mali uverava da će građani prvom linijom brze podzemne železnice moći da se voze od 2028, a drugom od 2030. godine. Kakve su šanse da obećanje ovoga puta bude i ispunjeno?
Beogradskim metroom do sada su jurili samo rokovi o početku izgradnje. Prošla su obećanja za 2016, pa 2018. i 2020. godinu.
- Ja vam garantujem da ćemo 2020. godine krenuti u radove i za prvu liniju nam treba manje od tri godine - rekao je Aleksandar Vučić na predizbornom mitingu u Kaluđerici početkom 2018. godine.
- Krenućemo u izgradnju metroa 2020. godine i do kraja 2022. prva linija metroa biće avršena - obećao je i Siniša Mali.
Tek pripremni radovi počeli su novembra 2021. godine. Na početak izgradnje se još čeka, piše N1.
- Većinom je urađeno nešto na papiru, u praksi malo toga. Nasipa se zemlja na Makiškom polju gde će biti budući depo, za koji je sada i potpisan sporazum o izgradnji. Ali, prava izgradnja metroa ustvari nije krenula - rekao je Davor Stupar iz organizacije "Po meri metro".Ali, ministar finansija i predsednik Srbije ne odustaju od tvrdnje da će se Beograđani već za pet godina voziti metroom.
- Faktički ništa nisu uradili na projektu metroa, taj projekat im služi kao predizborno obećanje i ništa drugo. Potpisali su ugovor sa kineskim izvođačem, naravno, bez tendera. Iza tog kineskog izvođača se krije opet Milenijum tim, koji već godinu dana otprilike samo nasipa zemlju na Makišu - ocenila je Ana Gođevac iz Stranke slobode i pravde.
- Završetak prve linije do 2028. je izvodljivo u teoriji, ali, dosadašnji rezultati daju malo razloga za optimizam - navodi u autorskom teksu urednik ekonomije lista Danas i dodaje:
- Koliko puta ćemo gradeći metro morati da prevrćemo kocke, kao što smo ih prevrtali na Trgu republike i koliko ćemo para potrošiti na nekakve pevajuće fontane koje ne pevaju onako kako odavno ne peva ni ona na trgu Slavija. Hoćemo li i na metro gledati čežnjivo kao što gledamo auto-put Preljina - Požega, beskrajno jednostavniji poduhvat od beogradskog metroa, koji kasni i kasni i kasni.- Imamo dva aspekta. Prvi je da se sve pomerilo pa očekujemo da se i završetak linije pomeri. Drugi je da će sigurno doći do probijanja rokova, da će nešto neočekivano da se desi na trasi. Problem je što se na političkoj sceni još uvek najavljuju kraći rokovi koji bi trebalo da se ažuriraju - objašnjava Stupar.
A pošto su karte za metro sa rokom važenja do 2022. godine, kupljene u kampanji 2018, Aja Jung, Siniša Mali i ostali verovatno bacili, možda je bolje da sačekaju sa kupovinom novih za 2028. godinu.
Komentari 5
ostavi komentar