Beograd

[ Izvor: Telegraf.rs ]

14. 11. 2024. 07:00 3

Objekti koji se ruše zbog metroa: Prvi "padaju" pre Nove godine

Beogradski metro biće najvećim delom trasiran kroz duboki tunel, koji se kopa "krticom", manjim delom biće plitak tunel koji se kopa sa zemlje i najmanjim delom, u zoni depoa, pruga će biti u nivou terena. Ipak, određeni objekti moraće da budu uklonjeni zbog izgradnje stanica, kao i okana duž tunela. Ovo je detaljan spisak svih lokacija na kojima će morati da se ruše objekti ili samo izvrši eksproprijacija.

U pitanju je oko 487 parcela, neke od njih su u procesu deobe, pa taj broj nije konačan. Popisano je ukupno 84 stambenih i 66 poslovnih objekata.

U prvoj fazi gradi se 15 stanica, 10 okana, a ukupna dužina te trase je 15,4 kilometara.

Svi vlasnici i korisnici objekata koji će biti uklanjani moraće da dobiju pravičnu nadoknadu, a uslovi za to načeno su definisani Akcionim planom raseljavanja za prvu fazu linije Beogradskog metroa.

Projekat je projektovan da ispuni zahteve nacionalnog zakonodavstva i standarde Međunarodne finansijske korporacije (IFC) iz 2012. godine, koji predstavljaju smernice za ekološku i društvenu održivost. Ovi standardi usmeravaju humane i društveno-odgovorne prakse u vezi sa otkupom zemljišta, raseljavanjem, angažovanjem zainteresovanih strana i procenom uticaja.

Ovaj Akcioni plan raseljavanja (APR) razvijen je kako bi se proces otkupa zemljišta i raseljavanja uskladio sa definisanim standardima. Svrha APR-a je identifikacija razlika između nacionalnog zakonodavstva i međunarodnih standarda i definisanje metoda za prevazilaženje tih razlika i usklađivanja pristupa.

Metodologija primenjena pri pripremi ovog dokumenta kombinuje desktop analizu dostupnih sekundarnih podataka i analizu primarnih podataka prikupljenih tokom poseta relevantnim lokacijama u gradu Beogradu. Prikupljanje primarnih podataka, uključujući istraživanja sprovedena na lokacijama pod uticajem, ističe sledeće specifične uticaje projekta:

1. Uticaj na stanovanje: Više stambenih objekata će biti obuhvaćeno projektom, od toga značajan
broj neformalnih objekata, koji će svi zahtevati fizičko preseljenje lica.

2. Uticaj na privredu: Preduzeća u pogođenim područjima, posebno oko stanica Trg Republike,
Skadarlija i Pančevački most, suočavaju se sa izazovima preseljenja. Uticaji uključuju privremena i trajna preseljenja, kao i ograničen pristup tokom izgradnje.

3. Ranjive grupe: Identifikacija ranjivih grupa, uključujući staračka domaćinstva, domaćinstva sa članovima koji zahtevaju negu, samohrane roditelje i etničke manjine (posebno romske porodice). Planirane su specifične mere pomoći za ove grupe, stoji u Akcionom planu.

Depo i prve četiri stanice, kao i jedno okno u tom području i pristupni putevi grade se na zemljištu koje je već eksproprisano.

Za okno broj 2 potrebno je raseliti više stambenih kuća i pomoćnih objekata, a u pitanju su i formalne i neformalne građevine.

Za stanicu Trgovačka biće potrebno srušiti jedan stambeni objekat.

Kod okna broj 3, u zoni trafostanice, biće potrebno samo da se uradi eksproprijacija zemljišta.

Za stanicu Požeška, kod Ulice Blagoja Parovića, potrebno je srušiti benzinsku pumpu.

Stanica Banovo brdo biće u zoni parka, a na njenom mestu nalazi se samo jedan kafić koji će biti uklonjen.

Okno broj 4, kao i stanica Ada Ciganlija su u zoni Šećerane. Rušiće se neki napušteni industrijski objekti, ali i jedna benzinska pumpa koja sada radi. Za okno broj 5 potrebno je da se izvrši samo eksproprijacija zemljišta.

Stanica Sajam iziskivaće rušenje blagajne, međutim, plan je da se Sajam preseli na novu lokaciju. U blizini će biti i jedno okno za koje neće biti potrebno rušenje objekata.

Stanica Mostar takođe će biti izgrađena bez rušenja, što važi i za okno broj 7, koje se nalazi kod Ulice Nikolaja Kravcova.

Stanica Savski trg biće na mestu stare autobuske stanice i potrebno će biti samo da se poruši stari toalet.

Okno broj 8 otvoriće se bez rušenja objekata, a nalaziće se blizu Karađorđeve ulice.

Za stanicu Trg republike biće potrebno ukloniti TC Staklenac.

Stanica Skadarlija gradi se na mestu Bajlonijeve pijace i radovi na metrou biće usklađeni s njenom rekonstrukcijom.

Izgradnja stanice Dunav iziskivaće rušenje železničkih objekata, a u njima ima i domaćinstava koja tu stanuju.

Za stanicu Pančevački most potrebno je srušiti neke lokale.

Za dva okna u ovoj zoni biće potrebno srušiti ne mali broj stambenih i poslovnih zgrada, formalnih i neformalnih, ali velikim delom u funkciji stanovanja i poslovanja.

Za pojedine tačke dati su i meseci početka raseljavanja, pa je tako za okno broj 10 rok oktobar 2025. godine, a to je i mesto na kojem će "krtica" početi da kopa tunel.

Za stanicu Pančevački most rok je septembar naredne godine, za okno broj 9 avgust, a za stanicu Dunav maj. Za stanicu Skadarlija to je oktobar 2026. godine, a za Trg republike mart.

Za stanicu Ada Ciganlija i okno broj 4 rok za iseljenje je septembar 2025.

Za stanicu Banovo brdo to je već naredni mesec, decembar 2024, dok je za Požešku rok do maja naredne godine, a za Trgovačku februar 2025. To važi i za okno broj 3.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 3

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Zarobljena

Zoran Živković [09.12.2024.]




Video dana

Ali obećao si!

Anketa

Da li ste sigurni u kvalitet radova koje sprovodi vlast širom Srbije?

Rezultati