Beograd
07. 09. 2023. 19:32 1
BITI ŠAPIĆ Uguraj što više putnika u autobus
Svedoci smo ponekad i represivnih mera kod naplate karata i čestih sukoba sa Belim koji obavlja kontrolu u prevozu. Tuku se i mladi i stari. I nešto što postaje vrlo simptomatično. Kad uđe Beli u kontrolu, više od polovina putnika je maloletno, tačnije ide u osnovnu školu. I dalje morate da budete vidoviti da saznate kad vam dolazi prevoz a i to ne znači da ćete moći da uđete u isti.
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je da je "prezadovoljan“ funkcionisanjem novog sistema gradskog prevoza koji je, po njegovim rečima, kvalitetniji nego što je bio. Međutim, takvo mišljenje nemaju ni žitelji prestonice, ali ni opozicioni poslanici.
- Na stanicama je i dalje mnošto građana koji čekaju prevoz, ne znaju kada će stići na posao. Kao revolucionarne se predstavljaju odluke da autobusi budu čisti, da leti imaju rashladne uređaje a zimi za grejanje. Ovo su dometi vlasti Srpske napredne stranke i Socijalističke partije Srbije - istakla je nedavno odbornica Zeleno levog fronta Natalija Stojmenović na zajedničkoj konferenciji za novinare sa odbornicima Demokratske stranke.
Sistem planiranja grada ne svodi se samo na to ko poseduje zemljište, šta će na njemu biti izgrađeno. Činjenica je da kad se zaglavimo u prevozu, to nije samo zato što možda rukovodstvo GSP-a nema baš dobre poslovne sposobnosti, to je i zbog toga što ne postoji infrastruktura koja može da podrži tako veliku izgradnju.GSP je preživeo devedesete i u dvehiljadite ušao sa značajnim pojačanjem voznog parka, u čemu su isključivo pomogle dve donacije, japanska i švajcarska. Stare automate zamenili su novi, mnogo prostiji, koji su na kartama bušili rupe, pa je kombinacija rupa kontroli pokazivala da li je karta validna i poništena baš za tu vožnju. Privatni prevoznici su u prvoj dekadi 2000-tih godina bili nezaobilazni na putu do posla. Svi bi želeli da se voze GSP-om, bilo da se švercuju ili da imaju “markicu“. Ali, autobusa nekad dugo ne bi bilo, a onda bi na okretnicama nastao pravi stampedo kad vozilo stigne.Kondukteri su motrili baš na svakog putnika i nije bilo nikakvog razloga da nekome "oproste" vožnju. Usluga privatnog prevoznika bila je kao i kupovina u dućanu. Kupiš i pravac kasa. Leba bez para nije moglo, odnosno vožnje.
Ali, taj argument nikada nije važio za privatnike pre njihovog uvođenja u sistem. Ispada da je tada broj maloletnika u srpskoj prestonici bio neznatan. Ipak, i privatnici su imali svakakve autobuse, bolje i gore, retko nove, najčešće polovne, uvezene iz Nemačke, pa čak i turističke. Ali, samim tim što ste ušli u autobus, podrazumevalo se da tu vožnju želite i da ćete je platiti.
Inače, sledilo je izbacivanje iz autobusa.
Marko Dimić, odbornik Stranke slobode i pravde u Skupštini grada Beograda, takođe navodi da je gradonačelnik Beograda napravio haos u gradskom prevozu.
- Građani ne znaju koliko koštaju karte, kome vrši naplatu i kome ide novac od te naplate i prosto ne znaju kada će sledeći autobus stići na stanicu - navodi Dimić i dodaje da se građani svakodnevno žale da je kvalitet gradskog saobraćaja loš, kao i da zaposleni u Sekretarijatu za javni prevoz tvrde da je gradonačelnik tamo napravio haos.
Komentari 1
ostavi komentar