Beograd
25. 09. 2021. 19:50 7
Šta je vlast zaista uradila za beogradski metro?
Decenijama najavljivan projekat beogradskog metroa, sudeći po izjavama gradskih i republičkih vlasti, trebalo bi u novembru da krene sa realizacijom. Više puta je SNS vlast najavljivala metro u Beogradu, ali za sada jedino preostaje da se čeka novembar, a zatim još osam godina kako bi prva linija metroa bila gotova. Postavlja se pitanje šta je do sada SNS vlast uradila za beogradski metro?
Najavili su početak izgradnje za 2016. godinu
Ministar finansija, a tadašnji gradonačelnik Beograda Siniša Mali još 2014. godina najavio je početak izgradnje prve linije metroa za 2016. godinu.
- Gradnja prve linije metroa počeće 2016. dok će nova železnička i autobuska stanica u Beogradu biti gotove godinu dana kasnije - rekao je tada Mali.
Od tog "početka izgradnje" prošlo je pet godina, a prva linija bi trebalo da se gradi tek za dva meseca.
Slagali da metro nigde u svetu ne prolazi kroz gusto naseljena mesta
Kada je 2018. godine dao novo (neispunjeno) obećanje da će gradnja metroa biti započeta polovinom 2020. tadašnji gradonačelnik Beograda Siniša Mali izjavio je da se metro nigde u svetu ne gradi u gusto naseljenim delovima grada, već tamo gde postoji potencijal za razvoj.
Da Mali nije govorio istinu svedoče metroi u Londonu, Parizu, Berlinu, Njujorku,... U svim tim gradovima metroi su se gradili baš kroz gusto naseljena područja.
Prodavali karte i osnovali firmu za nepostojeći metro
Tokom predizborne kampanje za beogradske izbore 2018. godine, SNS kandidatkinja Aja Jung kupila je karte za beogradski metro, iako on ne postoji. Tada su se SNS kandidati vozili nepostojećom trasom nepostojećeg metroa, odnosno seli su u autobus i zamišljali da je to metro. Takođe, osnovano je i Javno komunalno preduzeće "Beogradski metro i voz", za čije usluge je grad izdvojio u 2020. godini 200 miliona evra, a koje ima 29 zaposlenih sa neto platom 117.000 dinara. Napredno, nema šta.
Povećali cenu gradnje metroa sa 2,2 na 6 milijardi
Projekat beogradskog metroa bio je spreman još pre dolaska SNS na vlast u Beogradu i njegova cena iznosila je 2,2 milijarde evra. Naprednjaci su svojom magijom tu cenu najpre povećali na 4,4 milijarde, a zatim kroz treću trasu na okvirno 6 milijardi evra.
Suluda trasa koja zaobilazi najvažnije delove grada
Iako su imali gotovu studiju, spremnu još 2013. godine, rađenu od strane stručnjaka, naprednjaci su se odlučili da naprave novu, skuplju trasu metroa, koja ide ni od kuda ni do gde. Zaobilazi se najveći deo Novog Beograda, ali sa druge strane kreće se od Železnika, odnosno od mesta koje je poprilično udaljeno od Železnika, a zaobilazi se i Labudovo i Petlovo brdo, Cerak, Vidikovac, ali se zato prolazi Makiško polje, koje će ugroziti vodoizvorišta, ali dati naprednjacima priliku da grade nova naselja sa svojim partnerima. Takva prilika se kod njih ne propušta.
Šta je urađeno za metro? - Đilas
Na stranačkoj konferenciji za štampu koju je vodio Vladimir Orlić novnarika Žaklina Tatalović upitala ga je šta je u poslednje 4 godine vlast uradila za metro, a on je kao odgovor iskoristio onu staru: "Gde god možeš Đilasa pomeni."
- Dakle, što se tiče Dragana Đilasa... - započeo je Orlić svoj odgovor, nakon čega je Tatalovićeva pokušala da ga vrati na temu, ali bezuspešno.
Ne zna ni Orlić šta je urađeno, jer nije urađeno ništa, ali zna da će Vođa biti srećan ukoliko se Đilas okrivi za sve.
Komentari 7
ostavi komentar