Svet

[ Izvor: Mediji ]

10. 09. 2025. 00:07 0

Gradonačelnik Lisabona odbija da podnese ostavku zbog nesreće u kojoj je poginulo 16 ljudi

Gradonačelnik Lisabona Karlos Moedaš odbio je da na poziv gradskih odbornika podnese ostavku, zbog nesreće na uspinjači u kojoj je prošle nedelje poginulo 16 osoba, prenosi Politiko.

Više opozicionih odbornika najavilo je da će podneti predlog za izglasavanje nepoverenja gradonačelniku, uz navode da on mora da preuzme odgovornost za nesreću koja se desila.

Moedaš je odbacio predlog za izglasavanje nepoverenja, uz obrazloženje da je to pompezni potez opozicije pred lokalne izbore, koji se u Lisabonu održavaju za manje od mesec dana.

Nesreća na žičari "Glorija" dogodila se 3. septembra kada je pukla sajla, zbog čega je jedan od tramvajskih vagona pao niz strmu padinu i udario u zgradu.

U nesreći je poginulo 16 ljudi.

Moedaš je za Politiko rekao da se ta nesreća ne može porediti sa skandalom u koji je bio umešan prethodni gradonačelnik Lisabona Fernando Medina, čiju je ostavku i on tražio nakon što je otkriveno da je 2021. godine Medinina administracija priznala da je ruskim vlastima dala lične podatke najmanje trojice ruskih disidenata koji su živeli u Lisabonu.

Moedaš, koji se u to vreme kandidovao kao kandidat desnog centra na lokalnim izborima za gradonačelnika, oštro je kritikovao Medinu, navodeći da on mora da preuzme odgovornost za skandal. Prema obrazloženju Moedaša, on neće dati ostavku na funkciju gradonačelnika jer je Medina imao "direktnu odgovornost" nad opštinskim službenicima koji su delili lične podatke ruskih disidenata, dok se nesreća na uspinjači "nije mogla pripisati odluci gradonačelnika".Preliminarni izveštaj koji je ovog vikenda objavila portugalska Uprava za bezbednost saobraćaja pripisuje nesreću na žičari mehaničkom kvaru, i odbacuje mogućnost da je ljudska greška igrala ulogu u tragediji, ali kritičari gradonačelnika Lisabona navode da nalazi istrage pokreću ozbiljna pitanja o održavanju istorijske uspinjače.

Nakon nesreće, zaposleni u lisabonskom Javnom saobraćajnom preduzeću "Karis" rekli su da su godinama izražavali zabrinutost zbog održavanja uspinjače, za šta su bile zadužene privatne kompanije, kao podizvođači, iako su lokalni opštinski inženjeri bili iskusniji u tome.

Moedaš je rekao da kompanije koje nadgledaju održavanje moraju "ispunjavati veoma stroge kriterijume", i da ih nadgledaju tehničari kompanije "Karis" koji su "pregledali i prilagođavali sve planove održavanja u skladu sa neophodnim razvojem događaja i promenljivim okolnostima".

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Spomenik zahvalnosti

Zoran Živković [08.09.2025.]




Video dana

Bez alata nema ni zanata

Anketa

Ko bi trebalo da nasledi Svetislava Pešića na klupi Srbije?

Rezultati