Svet
17. 04. 2025. 12:41 0
Prosečan Amerikanac na udaru: Shein i Temu lupaju po džepu
Stranice za e-trgovinu Temu i Shein, osnovani u Kini, kažu da planiraju da podignu cene za američke kupce počevši od sledeće sedmice.
Ovo je posledica pokušaja američkog predsednika Donalda Trampa da ispravi trgovinsku neravnotežu između dve najveće svetske ekonomije uvođenjem visokih carina na robu koja se isporučuje iz Kine.
Temu, koji je u vlasništvu kineske kompanije za e-trgovinu PDD Holdings, i Shein, koji je sada sa sedištem u Singapuru, rekli su u odvojenim, ali gotovo identičnim obaveštenjima da su se njihovi operativni troškovi povećali "zbog nedavnih promena u globalnim trgovinskim pravilima i tarifama".
Obe kompanije su rekle da će vršiti "prilagođavanje cena" počevši od 25. aprila, iako nijedna nije navela detalje o iznosu povećanja. Bilo je nejasno zašto su dva rivala objavila gotovo identične izjave na svojim stranicama za kupovinu.
Čak četiri miliona paketa male vrednosti, većinom poreklom iz Kine, svakog dana stigne u SAD prema odredbi koja će uskoro biti otkazana.
Američki političari, agencije za sprovođenje zakona i poslovne grupe lobirali su da se ukloni dugotrajno izuzeće, opisujući ga kao "trgovinsku rupu" koja je davala prednost jeftinoj kineskoj robi, kako su ih opisali.
Prošle godine ove kompanije su bile među najvećim potrošačima oglašavanja na platformama društvenih medija, ali su obe smanjile tu potrošnju poslednjih sedmica, prema provajderu analize podataka Sensor Tower.
To bi mogla da bude loša vest za platforme kao što su Facebook, Instagram, Snap, X i TikTok koje se oslanjaju na oglašavanje.
Komentari 0
ostavi komentar