Svet
15. 02. 2025. 15:50 0
Šejn i Temu u problemu, a gazda koji je bio na inauguraciji - trlja dlanove
Podaci pokazuju da je prodaja Šejna u prvoj nedelji februara pala za 41 odsto u odnosu na isti dan prethodne nedelje, dok je Temu zabeležio pad od 32 odsto.
Planirane tarife bivšeg predsednika Donalda Trampa već imaju negativan uticaj na poslovanje e-trgovinskih giganata Šejn i Temu u Sjedinjenim Američkim Državama. Ove kompanije su početkom februara zabeležile značajan pad dnevne prodaje, što ukazuje na promene u tržišnoj dinamici.
Podaci Bloomberg’s Second Measure pokazuju da je prodaja Šejna u prvoj nedelji februara pala za 41 odsto u odnosu na isti dan prethodne nedelje, dok je Temu zabeležio pad od 32 odsto. Ovaj trend dolazi u trenutku kada su nove tarife bile najavljene, što sugeriše da su kupci već počeli da prilagođavaju svoje potrošačke navike.
Uticaj ukidanja de minimis izuzeća
Šejn i Temu su do sada koristili de minimis izuzeće, što im je omogućavalo da direktno šalju proizvode vrednosti do 800 dolara američkim potrošačima bez plaćanja carinskih nameta. Međutim, ukidanje ove olakšice moglo bi značajno povećati troškove, što bi uticalo na cene i konkurentnost ovih platformi.
Dodatni faktor koji menja situaciju jeste odluka američke poštanske službe (USPS) da ukine privremenu zabranu prihvatanja paketa iz Kine i Hong Konga, što bi moglo dodatno oblikovati trgovinske tokove i strategije e-trgovinskih platformi.
Amazon na dobitku zbog novih tarifa
Ako se de minimis izuzeće ukine, Šejn i Temu bi se suočili sa većim carinama, što bi dodatno otežalo njihovu konkurenciju sa Amazonom, koji već ima prednost u logistici i infrastrukturi.
Za razliku od Šejna i Temua, Amazon ima razvijenu domaću proizvodnu i distributivnu mrežu, što mu omogućava da apsorbuje deo finansijskog udara usled povećanih troškova. Takođe, Amazon je pokrenuo budžetsku prodavnicu Haul, koja može dodatno privući kupce u potrazi za jeftinim proizvodima, direktno ugrožavajući poslovanje konkurencije.
Šejn i Temu prilagođavaju strategije
Kako bi odgovorili na potencijalne promene, obe kompanije su počele da prilagođavaju svoje poslovne modele:
Temu sve više skladišti robu u američkim magacinima, kako bi izbegao dodatne troškove carinjenja na direktne pošiljke iz Kine.
Šejn je preduzeo slične mere, otvarajući distributivne centre u Kaliforniji i Nju Džersiju, čime pokušava da smanji zavisnost od međunarodne dostave i optimizuje isporuke.
Ove promene omogućavaju bržu isporuku, ali istovremeno smanjuju dostupnost proizvoda, što može ići u korist Amazona, koji je samo u 2024. godini isporučio više od 9 milijardi artikala u okviru dostave istog ili sledećeg dana.
Šejn pod dodatnim pritiskom zbog izlaska na berzu
Šejn se suočava sa još jednim izazovom - planiranim izlaskom na berzu u SAD. Nove tarife bi mogle ugroziti njegovu privlačnost za investitore, jer bi povećanje cena moglo narušiti poslovni model koji je zasnovan na niskim troškovima proizvodnje i pristupačnim cenama za potrošače.
Ako Šejn ne pronađe način da nadoknadi potencijalne gubitke, njegov izlazak na berzu mogao bi naići na prepreke, a investitori bi mogli postati manje zainteresovani za ulaganje u ovu kompaniju, prenosi "qz.com".
Komentari 0
ostavi komentar