Srbija
14. 03. 2023. 13:50 4
Pakao u Gerontološkom centru, loša higijena i hrana
Loša higijena, jak neprijatan miris, problemi sa džeparcem, nedovoljna količina i loš kvalitet hrane - samo su neki od propusta koje su inspektori našli u Gerontološkom centru u Nišu prilikom vanrednog nadzora u decembru. Dok iz Gerontološkog ne odgovaraju na pitanja o tome da li su uradili ono što im je inspekcija naložila, korisnik javlja da nije ništa bolje, da se i dalje “jedan batak deli na tri tanjira” i da su ljudi deprimirani.
Prema Zapisniku Odeljenja za inspekcijski nadzor Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, u niškom Gerontološkom centru, u Ulici Radnih brigada, u trenutku nadzora boravila su 252 korisnika – 156 žena i 96 muškaraca.
Jedan od njih za Južne vesti kaže da najveće probleme imaju sa higijenom i ishranom, kao i da su ljudi tamo deprimirani i da “retko može da se vidi nasmejani korisnik koji zadovoljan provodi starost”.
„Pre su davali batak i karabatak, pa su smanjili na jedan batak ili karabatak, a sad ni to ne daju, nego jedan batak izmrve za tri tanjira, pa kome se šta padne. Za ceo mesec jedan korisnik ne verujem da pojede kilogram mesa. Ko se ne snalazi na druge načine i nema para, sigurno je gladan“, ispričao je za niški portal.
Inspektori su utvrdili da su obroci koje ti ljudi dobijaju minimalni, da u njima nema dovoljno mesa i povrća, kao i da čaj, dezert i voće dobijaju uglavnom jednom nedeljno. Uočili su i da kvarljiva hrana dugo stoji u frižiderima koji se nalaze u spavaonicama i da je ona zato rizična i opasna po zdravlje.Takođe je, zbog bezbednosti, predočen rizik od držanja rešoa u spavaonicama. Na svakom spratu se nalaze dnevni boravci za korisnike. Po rečima v. d. direktora, korisnici ih koriste, ali prilikom obilaska objekta, nijedan korisnik nije provodio vreme u njima – naveli su inspektori.
Postoji problem i sa pelenama, koji su inspektorima predočili i sami zaposleni, pa u proseku korisnik kome su one neophodne dobija dve dnevno.
Komentari 4
ostavi komentar