Region

[ Izvor: N1 ]

08. 11. 2025. 18:56 1

Luksuzni voz danima zaglavljen u Skoplju zbog dojave o bombama na srpskim prugama

“Zlatni orao” krenuo je u oktobru iz Venecije na 12 dana dugo putovanje do Istanbula, uz usputno stajanje u više balkanskih gradova na ruti romantično nazvanoj “Istraživač Balkana”. Luksuzna kompozicija od 14 vagona trebalo je 2. novembra da stigne u grad na Bosforu, ali je umesto toga četiri dana bila zaglavljena u Skoplju zbog dojave o bombama na svim prugama i vozovima u Srbiji. Zaplet vredan Agate Kristi.

Po uzoru na legendarni “Orijent ekspres”, luksuzni voz-hotel krenuo je na 12 dana dugo putovanje, tokom kojeg je trebalo da prođe kroz Skoplje i Beograd. Voz je stigao u prestonicu Severne Makedonije ujutru pre sedam sati u petak 31. oktobra. U to vreme Beograđani su se ukrcavali u ni izbliza luksuzne kompozicije Beovoza i Srbijavoza kako bi stigli do posla.

Bilo je planirano da “Zlatni orao” istog dana u pola četiri popodne krene put Sofije, prolazeći kroz Srbiju,u isto vreme kada bi građani Srbije krenuli vozovima nazad svojim kućama pred zasluženi vikend. Mnogi i put Novog Sada na komemorativni skup povodom godišnjice pada nadstrešnice i pogibije 16 ljudi.

Međutim, svetski putnici koji plaćaju desetine hiljada evra da prožive jedinstveno iskustvo obilaska Evrope udobno smešteni u luksuznim vagonima, obavešteni su da Makedonska železnica nije dala dozvolu da se put nastavi zbog informacije o postavljenim bombama na srpskim prugama.

List “Sloboden pečat” je 3. novembra objavio da umesto da prethodnog dana stigne u Istanbul, kompozicija već četvrti dan stoji zaglavljena na železničkoj stanici u Skoplju. Tog 3. novembra vozovi kroz Srbiju i dalje nisu saobraćali, sve do večeri, jer je dojava o bombama i dalje bila na snazi.

“Sloboden pečat” je objavio da se u vozu nalazilo 44 putnika, koji su iz Venecije krenuli 24. oktobra. Ruta “Istraživač Balkana” vodila ih je preko Trsta, Postojne, Ljubljane, Sarajeva, Mostara, Temišvara i Beograda. Obilazak Beograda podrazumevao je i vožnju Titovim "Plavim vozom", piše na sajtu “Danube Expressa”.

Zakupom “Plavog voza” bavi se “Srbijavoz”, a cena zavsi od sastava voza i željene destinacije.

Iz Beograda putovanje je nastavljeno za Skoplje, a plan je bio da se kompozicija potom vrati nazad u Srbiju odakle bi se priključila na prugu ka Sofiji, pa potom preko Plovdiva nastavila put do krajnje destinacije – Istanbula. Dolazak i početak dvodnevnog boravka u gradu na Bosforu bili su planirani za 2. novembar, piše N1.

Umesto toga putnici su u subotu autobusima prevezeni u hotele u Srbiji, gde je trebalo da sačekaju povratak voza iz Severne Makedonije i nastavak puta.

Kompozicija je iz Skoplja krenula nazad ka Srbiji tek u ponedeljak uveče, oko 20:30 sati, a kako su navele Makedonske železnice, privatni vagoni koji su stigli iz Budimpešte kako bi se odradila ekskurzija do Skoplja, najverovatnije će se vratiti za Mađarsku umesto da nastave svoj put ka istoku. Iz Makedonskih železnica su za "Sloboden pečat" dodali da je razlog u tome što su svi rokovi putovanja i usputnih stajanja - probijeni.

Šta se dalje desilo i da li su putnici ipak stigli u Istanbul, kada i na koji način, N1 je upitao privatnu železničku kompaniju “Danube Express” iz Velike Britanije koja upravlja ovim vozom.

Zbog bombi nije ostvareno više od 1.300 polazaka putničkih vozova

Zaustavljanje luksuznog voza u Severnoj Makedoniji samo je jedan mali deo štete koja je nastala srpskim železničkim preduzećima zbog obustave saobraćaja koja je trajala duže od tri dana.

Prema podacima sa sajta Srbijavoza iz decembra 2024. godine, red vožnje koji je važio i za ovu godinu podrazumevao je 434 polaska dnevno. Tom broju treba dodati još 26 polazaka dnevno na liniji Beograd – Subotica, 13 u jednom i 13 u drugom smeru, koja je počela s radom 8. oktobra. Za 72 sata, odnosno tri dana to je 1.380 polazaka manje od planiranih.

Ovom broju treba dodati i sve teretne vozove koji su u tom periodu nisu mogli da saobraćaju.

Koliko sve to iznosi u novcu, upućeno je pitanje JP Železnice Srbije i Srbijavoz. Iz Železnica Srbije su odgovorili da odgovori na ova pitanja nisu u njihovoj nadležnosti i uputili nas na Srbijavoz.

Iz Srbijavoza nisu odgovorili do objavljivanja ovog teksta.

Luksuz na šinama u stilu Agate Kristi

Voz “Zlatni orao” nije za putnike koji žele da brzo stignu negde, već za one koji bi da uživaju u putovanju. Kompozicija je dugačaka 400 metara, ima 14 vagona, a maksimalna brzina joj je 100 kilometara na sat.

Od ukupno 14 vagona dva su rezervisana za osoblje voza, dva su restoran, jedan vagon je bar, a jedan je za mašinovođu. Preostalih osam vagona su spavaća kola u koja može da se smesti ukupno 80 putnika.

Ovo zadovoljstvo na ruti “Balkan Eksplorer” u periodu od 24. oktobra do 2. novembra koštalo je od 17.595 do 37.795 evra, zavisno od toga da li plaćate manje ili više luksuza.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Pitanje i odgovori

Zoran Živković [07.11.2025.]




Video dana

Rvanje sa skakavcem

Anketa

Da li treba pooštriti saobraćajne zakone?

Rezultati