Hronika
23. 11. 2024. 10:41 9
Da li će i kako STRANCI biti procesuirani zbog pada NADSTREŠNICE?
Kineske firme, mađarska firma i francuska firma su bile angažovane na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu čija nadstrešnica je pala i ubila 15 ljudi, a kako se još ne zna se da li će među osumnjičenima biti zaposleni u tim kompanijama i što je važnije, čiji su oni državljani, i kako će biti procesuirani ako su stranci i nedostupni našem pravosuđu.
U kineskim kompanijama CRIC (China Railway International Corporation LTD - Serbia, ogranak Beograd) i CCCC (China Communications Construction Company LTD, ogranak Beograd-Savski Venac), izvođačima radova, na rukovodećim mestima su državljani Kine. Nadzor projekta "Infrastruktura železnice Srbije" poverila je mađarskoj firmi "Utiber" i francuskom "Egis-u", među zastupnicima i vlasnicima su i državljani Srbije i državljani Mađarske, odnosno Francuske.
E tu bi mogao da nastane problem, a možda je već i nastao jer pitanje je da li su u predistražnom postupku, saslušani čelnici ovih firmi. Naime, Više tužilaštvo u Novom Sadu je saopštilo da je privedeno 12 osoba, koji su bili ili će tek biti na saslušanju. Ali, nema bitne informacije - da li je u planu procesuiranje stranaca. Ili su možda, ambasade čiji su državljani, intervenisale, što bi bio svojevrstan skandal!
Ukoliko su i dali izjave, šta će biti ukoliko tužilaštvo dođe do dokaza da ih okrivi, da li će oni zaista sesti na optuženičku klupu? Ti rukovodioci iz Kine, Mađarske i Francuske sada nisu ni za šta osumnjičeni, pa nema razloga da im pasoš bude oduzet i slobodni su da napuste Srbiju i da se ovde nikada ne vrate.
A njihove domovine sigurno ih u nekoj bližoj ili daljoj budućnosti, neće izručiti srpskom pravosuđu da bi im ovde bilo suđeno zbog propusta koji su doveli do pada nadstrešnice i ubistva 15 ljudi. Ne samo iz razloga da zaštite čelnike izvođačkih i nadzornih firmi. Već da bi tamošnje vlasti zaštitile sebe od odgovornost jer su sve te kompanije povezane sa svojim državama.
Komentari 9
ostavi komentar