Hronika
02. 11. 2024. 07:01 6
U zgradi Železničke stanice pre urušavanja bili radovi: Šta se (ne) zna o rekonstrukciji?
Unutar Železničke stanice su pre pada nadstrešnice sa staklenom terasom bili u toku radovi.
U petak se oko podneva nadstrešnica sa staklenom terasom obrušila. Kako je ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić rekao, ispod ruševina nadstrešnice je izvučeno 14 tela stradalih, dok su tri osobe teško povređene i prebačene su u Klinički centar Vojvodine.
Kako su javljali građani, u jutarnjim časovima, na dan tragedije, u tom delu stanice su postavljane šipke i delovalo je kao da se pripremaju novi radovi.
Svi prethodni radovi i njihova cena su pod velom tajnosti. Izvođač radova na rekonstrukciji železničke stanice u Novom Sadu bio je kineski konzorcijum CRIC&CCCC ("China Railway International Co.Ltd" i "China Communications Construction Company Ltd").
Infrastruktura železnice Srbije saopštila je nakon nesreće da nadstrešnica nije bila predmet rekonstrukcije u okviru radova na obnovi stanične zgrade kao deo projekta izgradnje brze pruge Novi Sad-Subotica.
- U okviru rekonstrukcije rađena je unutrašnjost stanice, krov i fasada iznad i ispod nadstrešnice - kažu u IŽS.
Javnosti nije saopšteno zbog čega su ponovo počeli radovi na rekonstrukciji unutrašnjosti, niti je saopšteno šta se radi. Poslednji put je zvanično otvorena na leto ove godine.
Rekonstrukcija Železničke stanice u Novom Sadu počela je još u oktobru 2021. godine.
Stanica je prvi put svečano otvorena 2022. godine, u jeku predizborne kampanje, sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem i premijerom Mađarske Viktorom Orbanom. Nadležni su kasnije poručili da to nisu finalni radovi.
Više o tome koliko je i u šta uloženo se ne zna, jer je, kako je pisao 021.rs, ovaj projekat tajna, budući da "kineski partneri" odbijaju da otkriju ugovore "trećim stranama".
Godinu dana kasnije, stanica je ponovo zatvorena i počela je rekonstrukcija, a u julu su je ponovo svečano otvorili pokrajinska premijerka Maja Gojković i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Kako je tada navedeno, ti radovi obuhvatali su završetak zamene mermernih površina na kompletnoj staničnoj zgradi, završetak izolatorskih radova na ploči stanične zgrade, kao i završetak svih kolosečnih kapaciteta na stanici Novi Sad.
Cena i priroda tih radova nije u potpunosti poznata jer su i AD "Infrastrukture železnice Srbije" i Ministarstvo saobraćaja odlučili da ugovore drže u tajnosti - "Infrastrukture" jer je reč o širem ugovoru koji podrazumeva celu deonicu pruge, a Ministarstvo jer je kineski partner bio protiv toga da se ugovori odaju "trećoj strani", odnosno javnosti.
Iz "Infrastrukture" za 021.rs početkom godine naveli da je rok za završetak radova 31. decembar.
Komentari 6
ostavi komentar