Društvo i ekonomija
21. 10. 2025. 07:00 6
STARCI ZA VOLANIMA Bata Gašić može da reši problem - kakvi, bre, piloti, daj šofere
Zbog manjka radne snage, ali i prilično fleksibilnih propisa, autobuse u gradskom prevozu teoretski mogu da voze i penzioneri od 90 godina! Zakon o gornjoj granici ne postoji, pa sve što im je potrebno jeste da su zdravstveno sposobni da voze. I nije sramota reći. Nekad je vojska školovala šofere. Eto, današnji ministar odbrane Bratislav Gašić je bio šofer u JNA. Možda on može da reši taj problem. Kad već hoće da vrate obavezni vojni rok.
Autobus je najbezbednije drumsko prevozno sredstvo u Srbiji, govori statistika. Međutim, tokom jedne nedelje dva puta su se prevrnuli autobusi puni putnika. Putnici ulaze u autobuse ubeđeni da su svi strogi bezbednosni propisi ispoštovani, a ispada da se satima voze na sopstveni rizik. U nekim zemljama ograničeno je do koliko godina može da se upravlja vozilom u javnom prevozu, na 60 godina ili 65, što kod nas to nije slučaj. Srbi su nadljudi i za volanom.Zbog nedavne nesreće koja se dogodila pripadnici MUP u Sremskoj Mitrovici, u saradnji sa Osnovnim javnim tužilaštvom u ovom gradu uhapsili su D. K, vozača autobusa prevoznika "Sirmium bus", zbog postojanja osnova sumnje da je izvršio krivično delo teška dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja. D. K. (1955) se sumnjiči da je upravljajući autobusom na deonici Jarak - Sremska Mitrovica izazvao saobraćajnu nezgodu u kojoj su život izgubile tri osobe. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić gostujći u Nacionalnom dnevniku TV Pinka izjavio je saučešće porodicama tragično stradalih putnika u saobraćajnoj nesreći kod Sremske Mitrovice kada je došlo do prevrtanja autobusa.- Cela nesreća, neverovatno, ne razumem zašto se malo brže išlo na to mesto i tako dalje, posebno što su vodili 50 ljudi, više od 50 ljudi u tom autobusu. Uobičajena smena iz Rume ka Sremskoj Mitrovici, dakle iz te fabrike. Jedna od fabrika koje smo otvorili i velika tragedija, velika tragedija. Saučešće porodicama. Sve što možemo da u tako teškoj situaciji učinimo, učinićemo - rekao je Vučić.I, to je to. Ubrzo, na putu Mrčajevci - Kragujevac u mestu Bečanj, dogodila se saobraćajna nezgoda u kojoj su učestvovali autobus i automobil. Do nezgode je došlo tako što je vozač "BMW", kako se sumnja, usled neprilagođene brzine, prešao u suprotnu traku i sudario se sa autobusom. U ovoj nezgodi pedesetčetvorogodišnji vozač BMW-a smrtno je stradao, dok je jedna osoba zbrinuta u Opštoj bolnici u Čačku, radi ukazivanja lekarske pomoći.Podaci o manjku od 20.000 vozača, kojim se najčešće barata, iz 2019. godine, sada su još gori. Spekuliše da imamo 170.000 licenciranih vozača, a od tog broja više od 50.000 starije je od 55 godina, dok je samo 15.000 mlađih od 30 godina. Vozač nesrećnog autobusa kod Jarka ima 70 godina. Penzioner. Neko ko je u kreditima mora da traži dodatni posao. Isto ako ima veće izdatke za svoju porodicu. A ko vozi duže od osam sati dnevno, taj je već u raznim zakonskim prekršajima i rizik po bezbednost. Prevozniku "Sirmium bus", čiji je autobus sleteo sa puta, u poslednje dve godine u tri nadzora utvrdili su više od 60 neispravnosti, za koje je policija izdala prekršajne naloge sudu i zahteve za pokretanje postupka.
Autobusi koji nas voze u Srbiji obično su punoletni, a vozači u godinama kao da su došli sa Tibeta i to je samo deo problema koje ima ova privredna delatnost. A, moguće rešenje? Tema o obaveznom vojnom roku ponovo je podgrejana. Ministar odbrane najavio je da se početkom 2026. može očekivati prva generacija koja će ponovo služiti obavezni vojni rok. Do sada se Gašić pokazao i prezentovao kao bezrezervno lojalan Vučiću, a takav saradnik u kriznim vremenima može biti dragocen. I, možda dobije novi zadatak. Kakvi, bre, piloti, daj šofere.
- Vojni rok sam služio u Bačkoj Topoli kao vozač, a posle sam postao četni starešina. Pamtim to kao lepe dane - naveo je svojevremeno sadašnji ministar odbrane Bratislav Gašić.
Komentari 6
ostavi komentar