Društvo i ekonomija
03. 09. 2025. 16:17 1
Ministarka traži da se povuče Aneks 5 ugovora o rekonstrukciji železnice na deonici Novi Sad - Subotica
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević zatražila je da se povuče Zaključak Vlade koji se odnosi na Aneks 5 ugovora‚ o rekonstrukciji i modernizaciji srpske železnice, saznaje Nova.rs. Njen predlog bi trebalo da se nađe sutra na sednici Vlade Srbije.
Rekonstrukciju železnice od Novog Sada do Subotice, odnosno državne granice (Kelebija), platili smo više od 1,2 milijarde dolara. Nakon pada nadstrešnice i tragične pogibije 16 ljudi na videlo su izašli brojni dokumenti, a osim objave Komercijalnog ugovora, otkriveno je i da su potpisana još bar četiri aneksa čija vrednost iznosi oko 87 miliona evra.
Međutim, kako saznaje Nova.rs, na sednici Vlade Srbije usvojen je i Zaključak koji se odnosi na Aneks 5 ugovora. Nije poznato kada se to dogodilo, ne zna se ni vrednost Aneksa, niti ima informacija na šta se taj dokument odnosi.
Ipak, prema informacijama pomenutog portala, ministarka građevinarstva Aleksandra Sofronijević predložila je da se Zaključak povuče, a njen predlog bi sutra trebalo da bude razmotren na sednici Vlade. Ona je to i potvrdila za Nova.rs.
- Predložila sam da se povuče Zaključak zbog celokupne situacije. On je usvojen, ali hoćemo da ga proverimo još jednom. Mislim da je to dobro - navodi Sofronijević.
Ona kaže da Aneks 5 nije stupio na snagu, odnosno da se ne primenjuje.
- Hoćemo to još jednom proverimo - ponavlja ministarka građevinarstva.
Ona ipak nije odgovorila na pitanje kolika je vrednost aneksa i na šta se on odnosi.
- Stvarno sada ne znam - kaže Sofronijević za Nova.rs.
Podsećamo, za rekonstrukciju i modernizaciju železnice na deonici Novi Sad - Subotica - državna granica (Kelebija) potpisan je Komercijalni ugovor. Ugovor je sklopljen između Vlade Republike Srbije kao finansijera, koju je zastupala tadašnja ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, AD Infrastrukture železnica Srbije kao investitora, koga je zastupao tadašnji v. d. Direktor Miroljub Jevtić, i kineskih kompanija China Railway International Co.Ltd (CRIC) i China Communications Construction Company Ltd (CCCC) kao izvođača.
U tom dokumentu piše da je prihvaćeni ugovorni iznos za usluge i radove 1.162.810.000 dolara. Za toliko novca trebalo je da budu plaćene usluge, nabavka, izgradnja, isporuka i montaža svih elemenata potrebnih za rekonstrukciju deonice te železničke pruge, kao i radove na rekonstrukciji poddeonica Stanica Novi Sad i rekonstrukciju i izgradnju poddeonica Novi Sad - Subotica i Subotica - državna granica, a radi uspostavljanja dvokolosečne železničke pruge za kombinovani saobraćaj i za brzine do 200 kilometara na čas.
Međutim, iz prateće dokumentacije može se zaključiti da su sa kineskim kompanijama potpisana minimum četiri aneksa, koja su povećala ukupnu cenu za najmanje 86,9 miliona dolara.
Zbog finansijskih malverzacija na tom projektu vodi se istraga protiv 15 osoba, a u akciji Tužilaštva za organizovani kriminal uhapšeno je 13 osoba, među njima je bio i nekadašnji ministar građevinarstva Tomislav Momirović. Na spisku za hapšenje bio je i Goran Vesić, ali je u tom trenutku zbog zdravstvenih problema bio u jednoj privatnoj klinici, gde je i operisan. Svi uhapšeni su pušteni iz zatvorskog pritvora, a Momiroviću i Vesiću određena je mera kućnog pritvora.
Komentari 1
ostavi komentar