Društvo i ekonomija
31. 05. 2025. 14:16 2
Skinute su vam pare sa računa, a bankomati ih nije isplatio: Šta raditi u ovakvoj situaciji
Na društvenoj mreži Reddit nedavno je osvanulo pitanje korisnika koji je doživio vrlo stresnu, ali nažalost ne tako retku situaciju: "Malopre mi je bankomat skinuo pare sa računa, a nije mi dao novac. Je li imao neko istu situaciju?" Odmah su stigli brojni odgovori drugih korisnika kojima se dogodila ista stvar i koji su otkrili da je novac moguće vratiti, ali će trebati vremena.
Bez brige, bankomat vodi svoj zapis (log), novac će ti biti vraćen čim dođe tehničar i popravi bankomat. Ne moraš ići u banku, bio je jedan odgovor na što mu je odgovoreno da je bankomat nastavio raditi nakon toga, samo njemu nije hteo isplatiti novac.
- Nakon pet-šest minuta ponovno sam ubacio karticu i podigao manji iznos - dodao je.
- Meni se to dogodilo nedavno, i to na bankomatu druge banke. Nazvao sam svoju banku, oni su mi poslali obrazac na mejl koji sam ispunio i poslao natrag. Za otprilike nedelju dana novac mi je vraćen. Ako ti se to dogodilo na bankomatu tvoje banke, samo ih kontaktiraj - verujem da će ti još brže rešiti situaciju nego meni. Možda ih čak ne moraš ni zvati, ali ja bih ih svejedno kontaktirao - napisao je korisnik.
Zapišite tačan datum
Međutim, nije sve uvek tako jednostavno, što potvrđuje još jedan korisnik:
- Meni se to dogodilo pre nekoliko godina. Čekao sam 15 dana u jednoj banci da mi vrate novac. Nakon toga sam zatvorio račun jer sam predugo čekao. Takve stvari bi se trebale brzo ispraviti, a ne da se toliko čeka - naveo je.
U slučaju kada bankomat zadrži novac, a sredstva se skinu s računa, banke su dužne proveriti stanje. U slučaju da vam se dogodi ista stvar, sačuvajte potvrdu o transakciji, ako vam ju je bankomat izdao. Odmah kontaktirajte svoju banku, putem telefona, aplikacije ili idite lično u poslovnicu.
Zatražite i ispunite obrazac za reklamaciju, te se raspitajte o rokovima rešavanja. Zapišite tačan datum, vreme i lokaciju bankomata. Ako ne dobijete povrat u razumnom roku, obratite se finansijskom regulatoru ili udruženjima za zaštitu potrošača.
Zaključno, iako tehničke pogreške bankomata nisu svakodnevne, ipak se događaju. Važno je da korisnici znaju kako da reaguju i šta da preduzmu, a banke bi, s druge strane, morale osigurati brže i učinkovitije rešavanje takvih situacija. Jer, na kraju krajeva - poverenje klijenata temelj je svakog stabilnog bankarskog sustava.
Komentari 2
ostavi komentar