Društvo i ekonomija
02. 05. 2025. 07:16 6
BRATISLAV GAŠIĆ Ministar za "poverljive" nesreće u vojsci
U Vojsci postoji dve vrste odgovornosti, krivična i disciplinska, s tim što je ova druga uslovno rečeno kao pomoćna. Osnovni problem u odgovorima posle svake nesreće Ministarstva odbrane jeste u tome što se ni jednom rečju ne pominje krivična odgovornost, ima li je ili ne? Ima li Komandne odgovornosti? Ako je ima ko je i za šta bio odgovoran. Situacija bi bila mnogo bolja kada resor odbrane ne bi bila samo jedna od fotelja kojom se namiruju politički apetiti.
Pripadnik 63. padobranske brigade, stariji vodnik prve klase Milan Stanković, preminuo je u Vojnoj bolnici "Niš“ od povreda zadobijenih tokom izvođenja padobranskog skoka na vojnom aerodromu "Narednik-pilot Mihajlo Petrović“ u Nišu. Stariji vodnik Stanković je prilikom prizemljenja teško povređen, nakon čega je hitno reanimiran i prevezen u Vojnu bolnicu "Niš“, gde je, i pored brze reakcije i napora lekara, podlegao povredama oko 19 časova, saopštilo je Ministarstvo odbrane. I, to je to.Svaku veliku nesreću koja se dogodila pri Vojsci prate obećanja državnog vrha o sprovođenju ozbiljne istrage, koje gotovo uvek ostaju ili nerazrešene i zataškane. Dakle, nije problem u nekompetentnosti kadrova i njihovom broju, već u njihovom rasporedu i pogubnom uticaju na naše živote. U jednoj drugoj tragediji, u padu helikoptera (Surčin 2015. godine) NEKA procedura takođe nije poštovana. Poginulo je sedmoro ljudi, a helikopter je na zadatak poslao ministar vojske, bez znanja i odobrenja načelnika Generalštaba VS. Isti ovaj Bratislav Gašić koji je na istoj funkciji i sada.Ono što da danas nije poznato, jeste zbog čega je pilotu Mehiću rečeno da, svega 20 minuta pre sletanja, sleti na Aerodrom "Nikola Tesla", a ne na VMA kako je trebalo. Da se naša vojska mnogo više pojavljuje na poligonima nego na javnim prezentacijama koje služe da se zadovolji ego političara, to je već odavno poznato. Ali, da se PASARS u maršu i u koloni pod pratnjom pojavi kao vinovnik tragedije na civilnom putu, to je neprihvatljivo. I još jednom isti ministar Gašić.Dakle, prošle godine u stravičnoj saobraćajnoj nesreći putničkog automobila "ford fokus" sa vojnim vozilom PASARS kod Ušća, na putu Kraljevo - Raška, poginulo troje mališana starosti od 10, 7 i jedne godine. Stradao je i njihov otac Danijel L, kao i komšinica koja je bila sa porodicom u kolima. Tokom realizacije redovnih zadataka borbeno vozilo Vojske Srbije PASARS, u 13.10, sudarilo se sa civilnim vozilom kod mesta Ušće na putu Kraljevo - Raška. Ministarstvo odbrane obratilo se javnosti samo jednim saopštenjem i to na dan tragedije. U međuvremenu Ministar odbrane doneo je odluku o određivanju tajnih podataka u Ministarstvu i Vojsci Srbije na osnovu koje će neki trajno ostati tajni, a rok za dostupnost nekih javnosti je povećan na sto godina, objavljeno je u Službenom vojnom listu. Podrazumeva se da će večito ostati u tajnosti fascikle "državna tajna“ i podaci i dokumenta koja predstavljaju rezultate primene operativnih i operativno-tehničkih sredstava i metoda odnosno posebnih postupaka u vreme kriznih situacija.
Da podsetimo, Gašić je na predlog Glavnog odbora SNS aprila 2014. godine imenovan za ministra odbrane. I tada je bilo različitih reakcija javnosti, pa se dovodilo pod znak pitanja da li je novi ministar vojni uopšte služio vojni rok. Na te spekulacije je tada odgovorio:
- Pitali su me i da li sam služio vojni rok. Jesam, 1986. u Beloj Crkvi i Bačkoj Topoli. Bio sam jako dobar vojnik, vozač - izgovorio je prvi čovek VS.Po oprobanom receptu, gde nema mesta za narod, i umesto dokumentovanih odgovora, Gašić će se i sada, kako deluje, opredeliti za klasičnu zamenu teza, zaključkom da su napadi na njega, ni manje ni više nego napadi na državu i vojsku. Ali, država i narod koji dozvole da se odnosi u njihovoj vojsci uređuju, odnosno faktički uspostavljaju u skladu sa ličnim stavovima političara ili politikanata, ministara ili nekog iznad njih, umesto u skladu sa principima utvrđenim Ustavom, mire se sa nečim što zaslužuje kvalifikaciju - opasna glupost.
Komentari 6
ostavi komentar