Društvo i ekonomija
24. 02. 2025. 12:37 17
Ministarstvo uputilo dopis direktorima škola u kom se traži smanjenje zarada zaposlenima koji štrajkuju
Ministarstvo prosvete uputilo je dopis direktorima osnovnih i srednjih škola u kome traže da se zaposlenima koji su u zakonskom štrajku ili su obustavili nasatvu umanje februarske zarade. Po nadoknadi časova izvršiće se korekcija zarada.
- Za isplatu zarade za februar 2025. godine potrebno je da se broj časova rada za februar obračuna prema evidenciji o ostvarenim efektivnim časovima rada za svakog zaposlenog u okviru četrdesetočasovne radne nedelje, koja se vodi u školi, a za čiju ispravnost i tačnost odgovora direktor, a finansijski-materijalni savetnici će vršiti kontrolu dostavljenih podataka - piše u dopisu školama u koji je Danas imao uvid.
- Dakle, za isplatu zarada za februar 2025. godine treba postupiti u skladu sa našim dopisom od 24. 01. 2025. godine. Ukoliko se umanjuju efektivni časovi rada za februar 2025. godine, potrebno je da škola dostavi plan nadoknade za februar 2025. godine nadležnoj školskoj upravi, najkasnije do 3. marta 2025. godine, a po realizaciji nadoknade će se izvršiti korekcija zarade za nadoknađene časove iz ovog meseca - piše u dopisu.
Dodaje se da će školske uprave pratiti realizaciju planova nadoknade za određeni period.
U dopisu se takođe navodi da je zarada za januar 2025. godine isplaćena u celosti, s obzirom na to da je u većem delu januara bio školski raspust, "a i stav Ministarstva prosvete i Vlade Srbije je da se zarada za januar 2025. godine isplati u celosti, bez umanjenja za dane štrajka ili obustave nastave".
Takođe, analiza procesa i produkata u izradi planova nadoknade nastave za januar pokazala je da timovi nastavnika u najvećem broju dokumentuje razumevanje značaja usvajanja ključnih pojmova i ishoda učenja na osnovu kojih se dalje može planirati nastavni rad, a sve u najboljem interesu učenika.
- Od ukupnog broja škola koje su, zbog izmenjene organizacije rada, izradile i dostavile planove nadoknade za januar 2025. godine, može se konstatovati da je više od 80 odsto ovih planova urađeno sa punom stručnošću, posvećenošću i odgovornošću nastavnika, kako u pogledu konkretizacije, tako i u pogledu razumevanja značaja ključnih oblasti i znanja, pri čemu se potencira na individualizovanom pristupu u radu, što je jedini ispravan pristup u nastavi. Planovi nadoknade koi nisu ispunili potrebne zahteve, korigovani su u skladu sa sugestijama prosvetnih savetnika - ističe se u dopisu.
- Pozivamo sve nastavnike, učenike i roditelje da zajednički doprinesemo normalizaciji nastave i povratku u školske klupe. Dalji prekid obrazovno-vaspitnog procesa može imati dugoročne negativne posledice po znanje i kompetencije učenika, kao i po mogućnost efikasne nadoknade propuštene nastave. Uvereni smo da je povratak redovnoj nastavi u najboljem interesu svih učenika i zaposlenih i da samo zajedničkim zalaganjem možemo osigurati kvalitetno obrazovanje - poručilo je Ministarstvo.
Komentari 17
ostavi komentar