Društvo i ekonomija

[ Izvor: BIRN ]

29. 11. 2024. 19:57 1

Železnička stanica u Boru zatvorena zbog NEBEZBEDNIH perona

"Infrastruktura železnice Srbije" izdala je nalog za zatvaranje železničke stanice u Boru zbog nebezbednih perona "koji ne zadovoljavaju propisane tehnološke uslove", saznaje BIRN.

Stanica u Boru zatvorena je manje od mesec dana nakon što je 15 ljudi poginulo u kolapsu nadstrešnice u Novom Sadu na železničkoj stanici.

Zatvorena je na osnovu rešenja Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koje je 27. novembra naložilo da se momentalno na železničkoj stanici Bor zabrani korišćenje perona.

Ovo rešenje je poslato 28. novembra javnim preduzećima, kompanijama i privrednim društvima sa kojima Železnice Srbije sarađuju. Javnost je o zatvaranju stanice obaveštena tek danas, kroz lokalne medije u borskom okrugu, ali u objavama je uočljivo da iz preduzeća Srbijavoz u saopštenju nisu naveli i razloge za zatvaranje stanice.

Iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nisu odgovorili na pitanja BIRN-a o razlozima zatvaranja stanice.

Prema pisanju lokalnog portala "Ist media" borska Železnička stanica dugi niz godina je ruinirana, a plafoni prete da se uruše nakon požara koji se dogodio u julu prošle godine.

Ipak, sa stanice u Boru su svakodnevno, sa nekoliko polazaka, saobraćali putnički vozovi do Majdanpeka, Zaječara i Niša. Putnici koji žele da koriste voz na pomenutoj relaciji ubuduće će moći da idu na teretnu stanicu u Boru.

- Na teretnu stanicu mahom dokaze vagoni i cisterne za Ziđin, to nije ni stanica. Neverovatno je da grad koji ima budžet kao Niš doživljava ovakvu kataklizmu - kaže Saša Trifunović, urednik borskog portala Ist media.

Igrom slučaja, prvi voz iz Zaječara stigao je u Bor baš na današnji dan, na nekadašnji Dan republike, 29. novembra 1967. godine, kada je u potpunosti završena pruga Zaječar - Bor. Prema pisanju "ZA media" tog dana svečano je otvorena i Železnička stanica u Boru, tada jedna od najlepših u istočnoj Srbiji.

Pet godina kasnije, 3. aprila 1972. godine, završena je i pruga Majdanpek - Bor, kada je uspostavljena direktna veza pruga istočne Srbije sa niškom prugom.

Trifunović kaže da je ova stanica nekada izgledala moderno poput stanica metroa. Osamdesetih su svakodnevno bila minimum dva polaska za Beograd, a putovalo se vozovima sa stjuardesama.

- Onda je došao period, devedesetih, kada je sve prestalo da se održava. Kasnije su vozovi išli 20 na sat, jer nije smelo brže, pogotovo ne preko mostova - opisuje on.

Sada je naloženo da svi vozovi kroz stanicu Bor voze bez zaustavljanja kako ne bi došlo do prolaska i zaustavljanja putnika na tom mestu.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Srpski šah

Zoran Živković [29.11.2024.]




Video dana

Iznenađenje u bazenu

Anketa

Da li će privedeni za pad nadstrešnice biti i procesuirani?

Rezultati