Društvo i ekonomija
15. 11. 2024. 18:18 13
OBRT: CIP ipak planirao radove na nadstrešnici?
Portal Nova ekonomija došao je do projekta rekonstrukcije i adaptacije Železničke stanice u Novom Sadu u kom CIP tvrdi se na stanici "ne uočavaju oštećenja koja bi uticala na stabilnost objekta" i da su svi planirani radovi - bezbedni.
Projektom je za nadstrešnicu iznad glavnog ulaza predviđeno da se "sanira i delimično zatvara - postojeći otvori kaljenim laminiranim staklom u inoks potkonstrukciji sa gornje strane", dok se sa donje strane, kako stoji u dokumentu - puni delovi nadstrešnice oblažu cementnim pločama, piše Nova ekonomija.
U dokumentu se navodi da projektanti nisu imali ceo originalni projekat iz 1964. što uključuje i deo gde se nalazila nadstrešnica čiji je pad 1. novembra ubio 14 ljudi, a teško povredio troje.
Uprkos izjavama zvaničnika, radovi na nadstrešnici Železničke stanice u Novom Sadu bili su predviđeni projektom rekonstrukcije i adaptacije stanice koji je radio Institut CIP.
U ovom projektu, do kog je došla Nova ekonomija, CIP je naveo da je stanica zatečena u dobrom stanju, što po rečima stručnjaka govori u prilog tezi da je nosivost objekta narušena tokom rekonstrukcije.
Prikaz postojećeg stanja objekta dat je kroz snimanje objekta na licu mesta, a utvrđeno je da je stanica "u dobrom stanju i da se vizuelnim posmatranjem ne uočavaju oštećenja koja bi uticala na stabilnost objekta".
Arhitekta Slobodan Maldini, koji je za Novu ekonomiju analizirao CIP-ov projekat, kaže da to praktićno potvrđuje da je objekat bio u redu pre rekonstrukcije.
- On je pre rekonstrukcije bio kvalitetan, to su oni potpisali. Oni su primili ispravan ‘auto’, a kad su ga isporučili, on se raspao - rekao je Maldini za Novu ekonomiju.
Prema njegovim rečima, odgovorni se "ne mogu vaditi“ na malu verovatnoću da se radilo o grešci koju nije bilo moguće primetiti.
- Skrivena mana može da se pokaže posle 10 godina… ovo se desilo u kratkom vremenskom periodu. Ne mogu oni da se vade na neku skrivenu manu - kaže Maldini.
Projektanti bez uvida u ceo originalni projekat iz 1964.
Iz dokumenta se takođe vidi da arhivski primerak izvornog projekta iz 1964. godine za ceo objekat nije pronađen.
Projektantu su, uz drugu dokumentaciju, bili dostupni samo delovi arhivskog projekta za krilo D. Nadstrešnica iznad glavnog ulaza bila je deo krila B.
Arhitekta Maldini kaže da se sa takvim primerima sreo i lično.
- Ti projekti se čuvaju u arhivu, njima je deo arhive u Petrovaradinu, a deo u gradskoj kući Novog Sada, znam iz svojih slučajeva – nađem projekat i neko je isčupao strane, nekome je za nešto trebalo. To je sasvim moguće, ali su morali da insistiraju da se to nađe jer postoji trag, neki pismeni zapis. Ne mogu da se vade na nedostatak validne dokumentacije - kazao je on.
Neposredno nakon nesreće u Novom Sadu, kada je u padu nadstrešnice na železničkoj stanici poginulo 14 ljudi, direktor Instituta CIP tvrdio je da nadstrešnica nije bila predmet rekonstrukcije.
Saobraćajni institut CIP nije odgovorio na pitanja Nove ekonomije, kao ni na pozive za komentar.
Za nadstrešnicu predviđene cementne ploče i staklo
U pregledu predviđenih radova na stanici, navedeno je da je "objekat u građevinskom smislu u dobrom stanju", ali da se "zbog nove organizacije prostora i usled višegodišnjeg neodržavanja uočavaju oštećenja na fasadi, krovu i u enterijeru".
Projektom je za nadstrešnicu predviđeno da se "sanira i delimično zatvara – postojeći otvori kaljenim laminiranim staklom u inoks potkonstrukciji sa gornje strane".
Sa donje strane, puni delovi nadstrešnice oblažu se cementnim pločama, vidi se iz dokumenta.
U projektu Instituta CIP se napominje da "predviđeni radovi ne ugrožavaju stabilnost postojećeg objekta, kao ni autentičan izgled objekta".
Komentari 13
ostavi komentar