Društvo i ekonomija
19. 06. 2024. 21:21 5
Opet digli cenu peronske karte: Za šta tačno PLAĆAMO 300 DINARA?!
Možda je do nedavno i postojala nada da se više ništa ne mora trpeti, kad, eto, zastao je srpski živalj pred peronom i ućutao. Svaka nada da se ne može gore i besramnije od onoga što je već urađeno ovom narodu gasi se pred novim otkrićem. Peronska karta na Beogradskoj autobuskoj stanici donedavno je koštala 220, a sada je na mreži X jedan od korisnika otkrio da je peronska karta na Beogradskoj autobuskoj stanici poskupela na 300 dinara. Zašto? Objašnjavali su u BAS-u tokom prethodnih poskupljenja i da su peroni mesto povećanog rizika, krađe, šverca, pa i čak mogućih terorističkih napada. Međutim ova "karta" ne podrazumeva besplatan toalet ili prtljag. Tako da, ako recimo spas od napadača potražite u toaletu, morate prvo da ga platite, ali i da imate sitno. I da znate da li vam je "mala" ili "velika" nužda.
To poskupljenje možda i ne bio bilo toliki problem kada bismo znali šta zapravo plaćamo. Ali, ovdašnja vlast nema vaspitanje da žiteljima, u ovom slučaju prestonice, to i objasni. To i nije iznenađenje jer su po ustaljenom običaju u BAS-u i ranije o ovoj temi nerado govorili, a i kada su davali objašnjenja, ona nisu bila preterano ubedljiva.
Bile su to skoro pa nebulozne priče da u cenu peronske ulazi žeton za ulazak na perone i rezervacija mesta, ali i da se na ovaj način brinu o bezbednosti putnika (kako na perone ne bi ulazili oni koji ne moraju). Jer, poznato je da svi koji prvi put dođu u Beograd, jedna od omiljenih zabava im bude šetnja po autobuskoj stanici. Pre svega zbog svežeg vazduha i prijatnih restorana.
Većini putnika ovaj trošak deluje potpuno besmisleno i neopravdano, Međutim, naplata peronske karte u potpunosti je legitimna i propisana Opštim uslovima poslovanja autobuskih stanica, koje je definisala Privredna komora Srbije. Istim pravilnikom definisano je šta sve jedna autobuska stanica mora da poseduje. Pre svega, to su prijem i otprem autobusa, bezbedno ukrcavanje i iskrcavanje putnika i prtljaga, izdavanje karata, davanje informacija putnicima. Pored toga, svaka autobuska stanica treba da ima toalet i garderobu koje mogu da koriste svi putnici. Garderoba je, za putnike u Beogradu, verovatno misaona imenica.
Prethodnih godina u BAS-u su se pravdali da se zarađen novac od peronskih karata ulaže u sređivanje stanice, čišćenje, davanje informacija, pa i korišćenje nadstrešnica. Ko je ijednom koristio uslugu stanice jasno mu je da tek ovo poslednje objašnjenje pada u vodu. Osim što se toalet dodatno plaća, dok čekaju prevoz putnici za te pare nemaju besplatno vodu ili kafu, a ni mesta za sedenje. Većina putnika je primorana da sedi na prtljagu ili da stoji jer na 40 perona ima tridesetak klupica na koje može da sedne stotinak putnika. A putnika je, makar na ovoj beogradskoj stanici, u svakom trenutku znatno više.Visoke cene nisu rezervisane samo za putnike na peronu. Opšte je poznato da su cifre u ugostiteljskim objektima na stanici kao da ste na proputovanju kroz Grčku. Inače, BAS je privremena autobuska stanica, s obzirom na to da glavne nema. Naime, zbog izgradnje Beograda na vodi, gradska vlast morala je ubrzano da izmesti tada glavnu autobusku stanicu u Blok 42 na Novom Beogradu. Međutim, do toga nije došlo, jer nova stanica nikako da bude završena. Sad će "sigurno", kad je poskupela peronska karta.
Ali, ovdašnji vaskoliki srpski narod ni pred kakvim poniženjima se neće pobuniti. Jer, vlast je rekla da su patriote oni koji stanu pod jednu zastavu i naravno, zgrče se. Tu gospodu nimalo ne dira ogoljena bestidnost njihovih laži, jer nastupaju sa pozicija sile: pljunete nam pod prozor. Poskupljenje peronske karte je samo delić iz njigove masovne produkcije bezobrazluka, bestidnosti i licemerja koju trpimo iz dana u dan.
Komentari 5
ostavi komentar