Društvo i ekonomija

[ Izvor: Vreme ]

08. 06. 2024. 07:01 5

Evropljani mogu da IZVEZU KRNTIJE samo u Srbiju

Mediji svake godine pišu da će Srbija zabraniti uvoz automobila sa Euro 3 i Euro 4 motorima, ali se to, ipak, ne dešava. U Srbiji i dalje dominiraju gotovo punoletni automobili sa Euro 3 motorom i jedina je zemlja u Evropi koja i dalje dozvoljava uvoz takvih automobila.

Nakon odluke Crne Gore da od 1. jula zabrani uvoz automobila sa Euro 3 i 4 motorima, Srbija je postala poslednje evropsko utočište za takva vozila. Bosna i Hercegovina je uvoz polovnih vozila sa ovakvim standardom motora zabranila još 2019. godine. U međuvremenu, EU se priprema za novi iskorak jer uvodi obavezan Euro 7 standard emisije izduvnih gasova od novembra 2026. godine.

Za to vreme, prodaja polovnjaka starijih od 15 godina u Srbiji cveta. svega 17 odsto ukupno prodatih vozila su nova. U Srbiju je tokom 2023. godine uvezeno 131.905 polovnih vozila, što je 610 manje nego godinu dana ranije. Kako navode, uočljiv je trend smanjenja ako se pogledaju i brojevi iz 2021. kada je u Srbiju uvezeno 152.803 korišćenih vozila. Od ukupnog broja uvezenih vozila čak 55,4 odsto je onih sa motorima koji ispunjavaju Euro 3, odnosno Euro 4 ekološke norme - ukupno 73.051 vozilo.

Iako je Vlada Srbije u novembru 2022. usvojila program za zaštitu vazduha kojim je predviđeno da se od 1. januara ove godine zabrani uvoz vozila sa Euro 3 i 4 motorima, to je ostalo samo mrtvo slovo na papiru. Stručnjaci su uvereni da se Srbija kao ni druge siromašne zemlje Balkana, Afrike ili centralne Azije - još dugo neće izbaviti od sudbine da vozi evropske krševe. Sredinom prošle godine Evropska komisija (EK) predložila je da se stariji, dotrajali automobili, popularni "polovnjaci" više ne prodaju i ne izvoze van EU. Ali za sada je sve ostalo na predlogu.

- Zapad hoće da bude čist i održiv, odgovoran za sebe, ali ne za druge, izvozi prljavu tehnologiju da zagađuje do kraja roka trajanja. Isto radi i Kina - ovde kod nas ne poštuje ni minimalne standarde - rekao je ranije za "Vreme” Marko Vujić, docent na Fakultetu političkih nauka koji se bavi pitanjima ekologije.

Prema podacima Asocijacije, prosečna starost automobila u Srbiji je 17 godina.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 5

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


EXPOnat

Zoran Živković [27.09.2024.]




Video dana

Pet frendli

Anketa

Da li dva jajeta, kako kaže Toma Mona, mogu čoveka da drže ceo dan sitim?

Rezultati