Društvo i ekonomija
16. 05. 2024. 19:13 4
Osnovci rešavali MATEMATIČKI PROBLEM sa fronta u Ukrajini
Đaci petog razreda u osnovnoj školi "Kralj Aleksndar I“ na Novom Beogradu na kontrolnoj vežbi iz matematike dobili su zadatak koji se proširio društvenim mrežama i izazvao prilično burne reakcije ljudi u komentarima. Naime, sporni tekstualni zadatak je trebalo da testira znanje koje su đaci usvojili o razlomcima oslikan kroz sukob Rusije i Ukrajine.
- Trenutno je vojni sukob između Rusije i Ukrajine. Na početku bitke za Časov Jar Rusi su bili udaljeni 5 kilometara od centra Časov Jara. Prve nedelje su napredovali 1,2 kilometara. Druge nedelje su nakon uništenja ukrajinske protivvazdušne odbrane napredovali za 5/9 kilometara više nego prve nedelje. Treće nedelje su ukrajinski vojnici izvršili protiv napad i povratili skoro sve teritorije izgubljene druge nedelje osim 2/7 kilometara. Koliko kilometara najmanje Rusi još moraju da napreduju da bi stigli do centra Časov Jara? - glasio je zadatak za osnovce.
Neki smatraju da odgovornost treba tražiti u Ministarstvu prosvete, drugi u samoj školi, ali reakcija ni sa jedne strane još nema iako se ovaj događaj odigrao 25. aprila ove godine. Prema rečima roditelja jednog od učenika, zadatak je tekstualno potpuno neprimeren mestu i uzrastu, iako mišljenje mnogih roditelja izgleda ne deli nastavnik koji je zadatak i sastavio.
- Moja ćerka mi je rekla kad je došla kući: "Mama, ja ne znam ni koje tu koga napao, ni ko je šta tu osvojio, ni ko je šta tu povratio". Roditelji su na prvu loptu, u mom odeljenju, komentarisali da je nastavnik mlad i neiskusan. Ali recimo, u drugom odeljenju se baš povela tematika da je to nedopustivo jer nastavnik ne vidi problem. Kada smo ga pitali, on je rekao da je to trenutno aktuelno i da ne vidi problem i razlog zbog kojeg to nama smeta. Rekao je da je to bila njegova trenutna inspiracija - priča naša sagovornica.
Naša sagovornica kaže da u školi nije naišla na razumevanje. Ona navodi i da je školski pedagog izjavila da nije upućena u to šta se dešavalo na mrežama.
Aleksandar Markov iz Foruma beogradskih gimnazija navodi da težina zadatka mora biti u skladu sa programom, ali da je u ovom slučaju veći problem zadatak koji je politički obojen.
- Ratne teme nisu za časove matematike, to je nešto što spada u domen politike. Ne čudi me što je izazvalo pravu buru reagovanja. Ne postavlja se pitanje da li će Rusija stići i osvojiti to mesto, nego samo kada će, što će reći da se nastavnik nedvosmisleno stavlja na jednu stranu u sukobu. To može privatno da radi, ali ne treba učenike da dovodi u neku sličnu situaciju. Ovde možemo da vidimo neku finu indoktrinaciju, sofisticiranu za taj uzrast dece. Političkim stvarima nije mesto na časovima - zaključuje Markov.
Komentari 4
ostavi komentar