Društvo i ekonomija

[ Izvor: RTS ]

04. 02. 2024. 07:00 7

Plata 200.000, a interesovanje malo... Zašto?

Potraga za automehaničarima u Srbiji je velika, zarade idu i do 200.000 dinara, a ponuda je minimalna.

Srbija, prema nezvaničnim procenama, ima više od 5.000 automehaničara, čija zarada zvanično može da premaši i 200.000 dinara mesečno. Aleksandra Đurišić iz Udruženja "Auto-servisi Srbije" (UASS) kaže za RTS da majstori zarađuju bolje nego ranije, ali i objašnjava da je reč o jednostavnim zakonima ponude i potražnje.

- Kad nečega nema, cene rastu. Činjenica je da jesu dobro plaćeni, ali je činjenica i da potraga za zanatom automehaničara nikada nije bila manja. Deca, generalno, sve manje upisuju zanatske škole - ističe Đurišićeva.

Navodi da deo problema postoji i zbog neuređenosti same branše, jer polovina auto-servisa posluje potpuno nelegalno, a situacija se nije mnogo izmenila u poslednjih 20 godina.

- To je mnoge automehaničare nateralo da odu iz zemlje i potraže bolje uslove i pozicije na kojima će imati bolje plate. Korak po korak, došli smo do trenutnog stanja - naglašava sagovornica RTS-a.

Marko Vučetić sa sajta "Start" potvrđuje da je ponuda poslova za automehaničare na tržištu zaista velika, a da je aktivnost kandidata minimalna.

- Mladi se često odlučuju za poslove softverskih inženjera, više nego za zanate. To je problem koji se prelio na tržište rada. Možda se u narednom stanju stvari poprave, jer je činjenica da mladi vole i da čuju zarade, a kad saznaju da može da se zaradi i do 2.000 evra kao automehaničar, to će im zvučati lepo - kaže Vučetić.

"Posao automehaničara više nije zanatski, porast cena nužan"

Đurišićeva, ipak, naglašava da se opseg poslova automehaničara promenio i da je potreban širi spektar znanja zbog razvoja automobilske industrije.

- Zato, posao automehaničara i ne može da se nove zanatskim. Auto-industrija se menja na dnevnom nivou. Više je elektronike, dijagnostike i servisiranja vozila. Nije više reč samo o automehanici - navodi sagovornica, koja poskupljenje cena usluga u industriji vidi kao nužnost.

Ukazuje i da se puno ulaže u opremu i specijalne alate - mora da se ima posebna vrsta alata za određeno vozilo, model ili godište automobila.

- Puno se ulaže u dijagnostiku, proces rada je zahtevan i potrebno je dosta vremena. Treba utvrditi kvar, zameniti delove. Sve je to uticalo i na cenu rada. Serviseri smatraju da i dalje nisu dovoljno plaćeni za ono što rade - rekla je Đurišićeva.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 7

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Od vrata do vrata

Zoran Živković [15.10.2025.]




Video dana

Neobična trka

Anketa

Ko bi trebalo da nasledi Dragana Stojkovića Piksija na klupi Srbije?

Rezultati