Društvo i ekonomija

D. Ljutić

09. 12. 2023. 07:00 36

KLADIONIČARSKA PORNOGRAFIJA U reklamama veličaju starlete i metar za dužinu...

Režimska politička elita podstiče kockanje, stiče se utisak da želi da uveri građane da su igre na sreću, a ne pošten rad put izlaska iz sve prisutnijeg beznađa. Ova mesta su prikazana gotovo kao prijatne lokacije za izlazak, gde neke super devojke ispijaju koktele sa kišobrančićima, sve napirlitane, jedva čekajući da baš vi dođete i uplatite svoj tiket. I kreće reklama. Devojka u kladionici, što postaje obavezni simbol, sa lenjirom u rukama meri dužinu tiketa nekim zbunjenim dečačićima. U oba slučaja, adikcija je pojačana seksualnom simbolikom, koja je prilično eksplicitna. Ti nesigurni pionirčići merili su i kod kuće svoje "tikete" i sada ih javno prikazuju pred nekom dominom sa lenjirom u rukama.

Srbija je druga u Evropi po broju kladionica po glavi stanovnika, a preko 300.000 njenih građana, pretežno mladih, od 18 do 25 godina, zavisno je od kockanja. Ljudi koji ovaj ekstra profitabilan sektor kontrolišu su saveznici, prijatelji ljudi iz vlasti i veliki donatori raznih akcija političke "elite“ interesi bogatih ljudi sa kojim je tesno povezana za nju apsolutni prioritet, a javni interesi i građani vrlo malo bitni.

Režimska politička elita podstiče kockanje, stiče se utisak da želi da uveri građane da su igre na sreću, a ne pošten rad put izlaska iz sve prisutnijeg beznađa. To je jasno vidljivo u odnosu prema reklamiranju kladionica i posebnih igara na sreću. Kladionice mnogi doživljavaju i kao mesto socijalizacije i druženja, što ukazuje i današnji koncept i uređenje dela ovih objekata koji umnogome podsećaju na kafiće, nudeći uslugu hrane i pića. Sportski, glumački i drugi idoli sa reklama posebno utiču na mlade, predstavljajući kladionicu "kao mesto zabave i uživanja".

Već ranije, ova mesta su prikazana gotovo kao prijatna mesta za izlazak, gde neke super devojke ispijaju koktele sa kišobrančićima, sve napirlitane, jedva čekajući da baš vi dođete i uplatite svoj tiket. Kad ono pitanje; "Je l' ono Kostić?". I, tako dve pomenute lepojke razmenjuju razmišljanja, "Je l' on u Ajntrahtu?", pita se prva. Druga se kliberi i odgovara samouvereno: "U Juventusu". To što ni jedna a ni duga akterka ovog dramatičnog i napetog dijaloga nemaju pojam i predstavu o Ajntrahtu i Juventusu, nebitno je za ovaj scenario.

Još napetija je reklama pod nazivom "dužina je bitna". Naime, devojka u kladionici, što postaje obavezni simbol, sa lenjirom u rukama meri dužinu tiketa nekim zbunjenim dečačićima. U oba slučaja, adikcija je pojačana seksualnom simbolikom, koja je prilično eksplicitna. Ti nesigurni pionirčići merili su i kod kuće svoje "tikete" i sada ih javno prikazuju pred nekom dominom sa lenjirom u rukama. Tu se pojavljuju Vuk Kostić i Ognjen Amidžić.

Uz celu ovu kladioničarsku pornografiju, ne može se prenebreći činjenica da se u blokovima reklama, između sportskih, političkih i drugih emisija, oglašava klađenje. Da stvar bude gora, živimo u zemlji u kojoj, po rečima stručnjaka iz klinika za odvikavanje od bolesti zavisnosti, većinu pacijenata danas čine muškarci navučeni na klađenje.

Sistem vrednosti i životni standard najviše utiču na kvalitet života koji vodimo. Sa jezivom stvarnošću borimo se na različite načine. Dokaz tome je i da u većini naših gradova najviše ima kockarnica i apoteka. Čini se da utehu od svakodnevnih, egzistencijalnih problema tražimo na potpuno pogrešnim mestima. A, u reklamama kladionica, glavni akteri su starlete, ali i Nikola Jokić (košarkaš, potpisnik podrške listi AV), glumac Srđan Todorović, Rade Šerbrdžija...

Kladionice i dalje reklamiraju neke od poznatih ličnosti ili influenseri sa društvenih mreža, a mnogi od njih jesu uzori dela mlade populacije. Ova oblast nije uređena kod nas, poput, na primer, reklamiranja alkoholnih pića.

U Srbiji, pojedini rezultati pokazuju da se bar jednom kockalo 34.6 odsto učenika prvih razreda srednjih škola i da se više kockaju dečaci.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 36

ostavi komentar
Vidi još

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Majska sačekuša

Zoran Živković [08.05.2024.]




Video dana

Uništitelj

Anketa

Kojim rečima čestitate Uskrs?

Rezultati