Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Društvo i ekonomija

[ Izvor: Bizlife.rs ]

30. 06. 2022. 18:42 4

Kako izbeći talas otkaza u kompanijama?

Čitav svet se suočava s trendom "Great Resignation", u inostranstvu poznatom i pod nazivom "The Big Quit". On podrazumeva talas otkaza radnika od poslodavaca, odnosno davanje otkaza u značajnijem broju nego što se to događalo ikada pre. Degordian je nedavno na tržište lansirao Stethoscope, rešenje uz koje kompanije mogu ublažiti ili izbeći ovaj negativan trend.

Naravno, i pre nego što je čitav svet zahvatila kriza davanja otkaza, postojali su opravdani razlozi za odlazak iz kompanije i generalno menjanje posla. Ipak, sada, kada se na to odlučuje sve veći broj ljudi, brojne kompanije su se našle u problemu nedostatka radnika i nerazumevanju zbog čega je došlo do nezadovoljstva koje je naposletku ljude podstaklo na davanje otkaza.

Istraživanja su pokazala da sve veći broj ljudi daje otkaz najviše zbog nezadovoljstva međuljudskim odnosima kao i zbog utiska da ih njihov poslodavac ne ceni, piše Bizlife.
Nakon ova dva vodeća razloga, na listi razloga za odlazak iz kompanije našli su se premala plata, nemaran odnos prema sopstvenom zdravlju usled prevelike količine posla, kao i nedostatak mogućnosti za napredovanjem, učenjem i razvijanjem veština. Uz to, kao izuzetno važna stavka pokazala se i sposobnost poslodavca da svojim zaposlenima pravovremeno i transparentno komunicira viziju kompanije, radnih procesa, organizacijske strukture i smera u kojem žel da se razvija, što za posledicu ima nezadovoljstvo trenutnim poslom i želju za promenom.

Šta poslodavci mogu učiniti?

U interesu svakog poslodavca je da zadrži radnike, privuče nove i bude na glasu kao dobar poslodavac. Dostići to je, naravno, kompleksan proces koji zahteva detaljne analize i planove. Degordian, koji inače ima kancelarije u četiri grada – Zagrebu, Beogradu, Mostaru i Njujorku, a u Hrvatskoj je čak šest puta osvojio nagradu za najboljeg poslodavca, osmislio je alat koji omogućava upravo to – istraživanje zadovoljstva zaposlenih kao i detaljne rezultate na temelju kojih se rade dalji akcijski planovi za zadržavanje zaposlenih.

Degordianov alat Stethoscope zamišljen je kao rešenje izazova sa kojima se susreću HR sektor i menadžment. Stethoscope je alat za istraživanje zadovoljstva i angažovanosti zaposlenih koji se sastoji od dva upitnika.Prvi je veliki upitnik istoimenog naziva "Stethoscope". Sprovodi se jednom godišnje i sastoji se od više od 100 pitanja koja popunjavaju zaposleni. Rezultati se šalju HR-u i menadžmentu. Prikupljene podatke alat automatski obrađuje i pruža detaljan uvid u stanje kompanije. Moguće ih je filtrirati i segmentirati kroz 20 različitih kategorija. Na temelju dobijenih podataka, HR i management mogu napraviti detaljne akcijske planove za uočavanje problema, ali i održavanje zadovoljstva na onim područjima koja su se pokazala kao prednosti kompanije.

Osim velikog upitnika, alat Stethoscope omogućuje i sprovođenje kratkog mesečnog upitnika pod nazivom Pulse. Ovaj upitnik služi za ispitivanje uspešnosti implementiranih mera i uočavanje područja koja zahtevaju dodatnu pažnju i aktivnost HR-a i menadžmenta.

Sve navedeno omogućava poslodavcu da na vreme uoči potencijalne izazove i nezadovoljstva unutar kompanije, reaguje i dugoročno spreči talas otkaza svojih zaposlenih.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 4

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se


Svakodnevica

Zoran Živković [17.08.2022.]




Anketa

Šta će košarkaši da urade na Evrobasketu?

Rezultati

Video dana

Nevidljiva barijera