Društvo i ekonomija
22. 08. 2021. 20:06 3
Brza pruga Beograd - Budimpešta postala najsporija
Trebalo je da bude brza pruga, ali godinama unazad pretvorila se u - najsporiju. Od čuvenog Beograd - Budimpešta za nešto više od tri sata, još nismo stigli ni do Beograd - Novi Sad za pola sata. U pokušajima da sazna zbog čega kasne radovi, koliko i na kojim deonicama, Vojvođanski istraživačko-analitički centar (VOICE) prvo je mesec dana stajao u mestu, a zatim su i od Ministarstva za infrastrukturu i od Železnica Srbije dobili odgovor da kašnjenja - nema.
Sve je počelo na zimu davne 2015. godine, brza pruga do Budimpešte bila je ideja tadašnjeg premijera Srbije Aleksandra Vučića koji je najavio da će se 2018. sa kineskim i mađarskim kolegama voziti do mađarske prestonice za dva sata i 45 minuta, prenosi N1.
- I sve to ćemo da završimo za dve i po godine, i očekujem da tada sa kineskim i mađarskim premijerom zajedno prođemo od Beograda do Budimpešte da pokažemo šta sve može da se uradi kada su ljudi posvećeni, kada ne sede, ne mole, ne kukaju, nego rade - rekao je 2015. Vučić, sada predsednik Srbije.
Prošlo je šest godina, a Aleksandar Vučić i Viktor Orban se nisu ukrcali u voz koji ide brzom prugom i neće, bar po najavama, ni naredne dve godine. Sam predsednik je prošle godine rok pomerio na 2024. godinu.
- Da li je moglo brže - siguran sam, da li sam ja pogrešio negde ne jedanput, već mnogo puta - nemam nikakve sumnje u to - kazao je 30. maja 2020. Vučić.
Iako predsednik priznaje da radovi kasne, niko sem njega to ne čini. Odgovori nadležnih institucija glase da su rokovi poštovani i da nema kašnjenja.
- Ministarstvo je poslalo odgovor da tu nema nikakvog kašnjenja i da je sve to u redu, a Infrastukture nisu poslale ništa. Onda sam se žalio povereniku i mesec dana posle toga sam dobio odgovore bez dokumenata – da nema nikakvog kašnjenja i samim tim niko nikome ne plaća penale, i evo baš će sada krenuti izgradnja poslednje deonice od Novog Sada do Kelebije za šta treba 33 meseca, što znači taman kako je Vučić rekao – 2024, i uopšte se niko nije obazirao na njegove najave da je već trebalo da se vozimo tim vozovima - ocenjuje Dalibor Stupar iz Voice.
Aktuelni ministar bio je veoma začuđen pitanjem koje je dobio od Vojvođansko istraživačkog centra i pozvao se na bivši režim.
- Neverovatno je da za više od deset godina vlasti prethodnog režima niko nije ni pomišljao da postavi pitanje potrebe izgradnje brzih pruga, a kamoli poštovanje rokova za ispunjenje tih, nepostojećih, projekata - poručio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.
Građani naše zemlje još čekaju i da do Novog Sada iz Beograda mogu da pituju za obećanih 30 minuta. Pruga Beograd Budimpešta radi se iz tri dela sa kineskim i ruskim partnerima. Ukupno je dugačka oko 350 kilometara, a 184 nalazi na strani Srbije. Razvoj mađarske deonice počeo je prošle godine, i ako u Mađarskoj sve bude u roku, biće sve gotovo umesto 2018, 2025 godine.
Komentari 3
ostavi komentar