"Napor SNS da Kinu prikaže kao glavnu podršku tokom kovida" | Društvo i ekonomija | Direktno

Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Društvo i ekonomija

[ Izvor: European Western Balkans ]

04. 12. 2020. 19:15 1

"Napor SNS da Kinu prikaže kao glavnu podršku tokom kovida"

"U Srbiji se primećuju očigledno koordinisani napori SNS-a i kineskih partnera da se Kina prikaže kao veliki izvor podrške Srbiji u borbi protiv pandemije, a uz to i popravi utisak o načinu na koji vlada upravlja krizom", navedeno je u studiji "Mapiranje lažnih vesti i dezinformacija na Zapadnom Balkanu i identifikovanje načina za efikasnu borbu protiv njih", koja je urađena na zahtev Spoljnopolitičkog odbora Evropskog parlamenta (AFET).

- To je deo širih nastojanja da se predsednik zemlje i lider SNS prikaže kao jedinstveno sposoban vođa, koji balansira Rusiju i Kinu i koji je nezavisan od svih interesa - navodi se u dokumentu u delu koji se odnosi na Srbiju, a prenosi European Western Balkans.

Analizirane kampanje uključuju i dugotrajni narativ koji evropske vrednosti prikazuje kao štetne za razvoj srpske države.

U dokumentu je navedeno da je da Srpska napredna stranka dominira medijskom scenom u Srbiji.

- Tokom proteklih nekoliko godina, posmatrači su primetili pogoršanje kvaliteta medijskog izveštavanja, koje karakteriše povoljno izveštavanje o predsedniku Vučiću i njegovom krugu i nedostatak kritika na njihov račun - ocenjeno je u studiji.

Studija je analizirala i brojne kampanje koje su tokom 2019. imale za cilj diskreditaciju opozicije, uključujući optužbe za izdaju, napade na nezavisne novinare i delegitimizaciju mirnih protesta.

Analizom društvenih medija zaključeno je da su jedan broj nacionalističkih publikacija (Nacionalist, Crvene Beretke, Intermagazin.rs, Sandžačke) i grupa pojedinaca imali posebno važnu ulogu.

- Ove medije i pojedince karakteriše negativno izveštavanje o EU, NATO i zapadu uopšte, dok istovremeno često neguju proruski diskurs - naveli su autori, dodajući da je i veliki broj lažnih profila i stranica na društvenim mrežama korišćen za širenje dezinformacija, podsećajući da je Tviter u aprilu ove godine izbrisao više od 8500 hiljada naloga iz Srbije.

Kako su istakli autori, kampanje dezinformisanja koje predvodi Sputnjik Srbija, iako uočljive u regionu, posebno u BiH, Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji i na Kosovu, nisu posebno vidljive u Srbiji.

- Umesto toga, razmena poruka Srbije i Rusije se koordiniše na višem nivou - navodeno je u dokumentu.

Oko trećine analiziranih kampanja fokusirane su na NATO i EU, trećina na posledice ratova u bivšoj Jugoslaviji, a ostatak na izbornu politiku i koronavirus.

 

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Sam protiv svih

Zoran Živković [15.01.2021.]


Video dana

Bolje vrabac u ruci, nego golub na grani.

Anketa

Koga biste želeli za novog patrijarha?

Rezultati