Društvo i ekonomija
28. 11. 2020. 15:30 0
Deca sa smetnjama u razvoju uskraćena za nastavu
Krizni štab je doneo odluku da deca koja pohađaju niže razrede osnovne škole nastave sa redovnom nastavom. Roditelji dece sa smetnjama u razvoju koja pohađaju specijalne škole su, pak, obavešteni da sva deca u specijalnim školama od ponedeljka prelaze na online nastavu, uključujuči i decu nižih razreda.
Udruženje Autizam - pravo na život obratilo se, zbog najave da se specijalne škole zatvaraju 30. novembra, ministru prosvete Branku Ružiću, kao i Zaštitniku građana.
Ministarstvo obrazovanja izdalo je Uputstvo da ustanove mogu same doneti procenu da li "je neposredan rad u narednom periodu najbolje rešenje za učenike", a direktori i zaposleni u Specijalnim školama odlučili su da se ubuduće celokupan rad ostvaruje putem nastave na daljinu.
- Potpuno zanemarujući najbolje rešenje za učenike, uvažavanje njihovih potreba, a time i profesionalni i etički aspekt svog poziva u roku od par sati oni odlučuju da škole potpuno zatvore - navodi se u saopštenju.
Problema sa ovom odlukom je više - deca sa smetnjama u razvoju ne mogu da prate nastavu online, na RTS-u, niti na različitim platformama. Takođe, oni ne mogu samostalno da uče niti da samostalno rade školske zadatke. Ovoj deci je neophodno fizičko prisustvo nastavnika koji je stručan za podučavanje ove populacije dece.
Uz to ova deca ne mogu biti bez nadzora dok su roditelji na poslu, niti su zaposleni roditelji u mogućnosti da plaćaju nekoga ko će voditi računa o detetu dok oni rade, čak i kada su u pitanju deca starija od 12 godina.
- U specijalnim školama je maksimalan broj učenika u odeljenju 6, tako da su deca u specijalnim školama u manjem riziku od zaražavanja od dece u redovnim školama kojih je značajno više u odeljenju čak i kada se odeljenja podele - navodi se dalje iz Udruženja.
Postavlja se pitanje da li Ministarstvo prosvete smatra da je obrazovanje dece sa smetnjama u razvoju manje važno od obrazovanja njihovih vršnjaka tipičnog razvoja?
I da li je ministarstvu poznato da online nastava za ovu najvulnerabilniju grupu dece, kojoj je neophodna posebna podrška u obrazovanju, zapravo znači potpuni izostanak obrazovnog procesa?
Sramota!
Komentari 0
ostavi komentar