Ostali sportovi
23. 11. 2025. 10:23 0
Noris i Pjastri pred BRUTALNOM kaznom: Preti im diskvalifikacija
Meklaren se nakon trke za Veliku nagradu Las Vegasa našao u centru velikog skandala. Lando Noris i Oskar Pjastri suočeni su sa dvostrukom istragom i obe mogu da završe njihovom diskvalifikacijom. U igri je čak i potpuni preokret u borbi za titulu.
Scenario koji je nakon trke izgledao gotovo idealno po Landa Norisa, sada se pretvara u noćnu moru.
Iako je Maks Ferstapen prvi prošao liniju u Las Vegasu, Britanac je delovao kao najveći pobednik večeri - imao je izglednih 30 bodova prednosti nad Oskarom Pjastrijem, a titula je izgledala nadomak ruke.
Međutim, F1 šampionat mogao bi dobiti potpuno novi zaplet.
Meklaren se nalazi pod više istraga FIA, a realna je mogućnost da i Noris i Pjastri budu diskvalifikovani iz rezultata trke.
Noris je na stazi završio drugi, ali kraj trke nije prošao bez drame. Njegov bolid je u poslednjim krugovima gubio i do tri i po sekunde po krugu zbog problema s gorivom.
Britanac je morao ekstremno da koristi "lift and coast" taktiku kako bi uopšte završio utrku.
Iako se činilo da je izbegao odustajanje, FIA pravila nalažu da svaki bolid na kraju trke mora da ima dovoljnu količinu goriva za uzimanje uzorka. A s obzirom na očajnu situaciju u kojoj se Meklaren našao, mala je verovatnoća da će Norisov bolid imati propisanu količinu goriva.
Dodatnu sumnju probudila je činjenica da je Meklaren odložio medijske sesije Andree Stele. U garaži su viđeni FIA zvaničnici, dok je ekipa užurbano postavljala barijere da zakloni pogled medijima.
Sve upućuje na to da je problem sa gorivom ozbiljan - a potencijalna kazna može biti samo jedna: diskvalifikacija.
Ali to nije sve, još veći problem stiže iz drugog smera - FIA je potvrdila da su i Noris i Pjastri pozvani pred sudije zbog prekomernog trošenja daske na podu bolida.
U tehničkom izveštaju stoji:
"Skid wear" na bolidima 81 i 04 bio je ispod minimalne dozvoljene debljine od 9 mm, prema članu TR 3.5.9 e).
Dakle, oba Meklarena pala su na osnovnom tehničkom pravilu.
S obzirom na to da su Luis Hamilton i Šarl Lekler ranije ove sezone diskvalifikovani zbog identičnog prekršaja, ishod je gotovo izvestan: ista kazna čeka i Norisov i Pjastrijev bolid.
Nakon VN Brazila već je bilo govora o tome da su pojedini timovi možda pronašli način da zaobiđu probleme sa trošenjem daske tako što bi titanijumske ploče apsorbovale toplinu i šireći se održavale legalnu debljinu.
Ništa od toga nije dokazano, ali cela priča ponovo je otvorena sada kada FIA ispituje Meklaren.
Ako istraga potvrdi prekršaje, posledice će biti velike. Najpre, Ferstapen bi skočio na izjednačeno drugo mesto i potpuno se vratio u borbu za titulu - samo nekoliko bodova iza Norisa.
A Pjastri bi pao u poretku, što bi potpuno preokrenulo sliku prvenstva.
Još veća briga za tim iz Voklinga jeste potencijalni uticaj na naredne trke. Ako budu strože kontrolisani zbog potrošenosti daske, mogli bi da budu primorani da podignu visinu bolida.
A svi znamo koliko ove generacije F1 bolida zavise o visini poda - svaka promena direktno utiče na performanse.
Drugim rečima, Meklaren bi mogao da izgubi ozbiljan tempo u završnici sezone.
A ako FIA potvrdi oba prekršaja, šampionat bi mogao da doživi najdramatičniji preokret sezone - a Maks Ferstapen bi se preko noći vratio u punu borbu za titulu.
Komentari 0
ostavi komentar