Fudbal
17. 08. 2022. 07:03 36
I, šta će nam Nacionalni stadion?
Iako je vlast zbog nadolazeće krize odustala od nekih važnijih infrastrukturnih projekata, Nacionalni stadion će se graditi, a to održavanje "mira u kući", među navijačima, građane bi moglo da košta više od 700 miliona evra, piše NIN u najnovijem broju.
Ideja o izgradnji nacionalnog stadiona je već godinama aktuelna tema, pre svega zbog zastarelih i zapuštenih stadiona koji ne ispunjavaju osnovne standarde UEFA i FIFA da bi se na njima organizovala velika sportska takmičenja. Trenutna situacija u kojoj se stadioni u Srbiji nalaze je katastrofalna i samo je pitanje vremena kada će UEFA zabraniti domaćim klubovima da na njima igraju međunarodne utakmice.
Moglo bi se, dakle, reći da postoji saglasnost da je potreban moderan, multifunkcionalni sportski objekat, koji će postati zaštitni znak sporta u Srbiji. I tu se saglasnost manje-više završava, a počinju brojne dileme i nedoumice.
Grad Beograd već ima nekoliko velikih fudbalskih stadiona (Crvena zvezda, Partizan i OFК Beograd) na odličnim lokacijama, koji bi mogli da konkurišu za nacionalni stadion. Istina, ti objekti nisu trenutno u stanju da se porede sa novim i modernim, ali bi njihovo renoviranje bilo višestruko jeftinije od izgradnje novog nacionalnog stadiona, koji je vlast naumila da sagradi u Surčinu.
Takođe, postoji i opcija da se bar jedan od postojećih, starih stadiona sruši i da se na tom istom mestu izgradi novi, moderni, koji ispunjava sve uslove UEFA i FIFA za održavanje sportskih takmičenja. Tim pre što se postojeći stadioni nalaze na odličnim lokacijama, u širem centru grada (Autokomanda i Bogoslovija), gde već postoji izgrađena prateća saobraćajna infrastruktura - putevi, redovne autobuske, tramvajske, vozne i druge saobraćajne linije, taksi stanice…
Do postojećih stadiona je moguće doći i peške, što navijači često rade kada se igra lokalni derbi. Sa druge strane, da bi domaći navijači došli do novog stadiona u Surčinu, moraće da putuju mnogo duže nego što je to do sada bio slučaj.
Zbog čega se onda insistira na ideji da se novi stadion gradi u Surčinu, na lokaciji koja je udaljena oko 30 kilometara od Terazija, gde trenutno nema nikakve prateće infrastrukture, osim puta od aerodroma do njive na kojoj će se graditi budući stadion, ili preko Sajma do Ostružničkog mosta, gde su svaki dan saobraćajne gužve?
Zvaničnici su najavili da će u okviru celog projekta izgraditi i prateću saobraćajnu infrastrukturu, što će ukupni trošak uvećati nekoliko puta. Na stranu što će i planirana trasa metroa do Ade Ciganlije morati da bude dodatno produžena do novog stadiona, pa će to ozbiljno povećati troškove gradnje budućeg metroa, za koji se već procenjuje da će koštati između 4,4 i šest milijardi evra.
Komentari 36
ostavi komentar