Zdravlje

26. 10. 2023. 09:03 0

Saveti nutricioniste da sprečite opadanja kose

Najvažniji hranljivi sastojak za sjajnu i jaku kosu je protein,obzirom da je dlaka izgrađena baš od njega, naglašaava nutricionista.

Osim proteina, na spisku hrane za kosu, nalaze se i vitamini i minerali, a u nastavku teksta nutricionista Mia Pešić nabraja koji su to,u kojim namirnicama se nalaze, ali i savetuje predlog za sva tri obroka i desert.

Ukoliko želite brži rast kose i sprečite opadanje i pucanje dlake evo kako treba da izgleda vaš jelovnik.

Za brži rast kose važno je da unosite B vitamin. Pored toga što stimuliše rast kose, on je čini i elastičnom i na taj način je štiti od spoljnih oštecenja, pa ukoliko kosu često fenirate dovoljna količina B vitamina će je zaštiti.

Izvor B vitamina su žumance, kvasac, sojino brašno i cele žitarice. Predlog idealnog doručka za brži rast kose; 2 kuvana jaja, 2 parčeta integralnog hleba, kriška mladog sira, čaša limunade.

Da li unosite dovoljno gvožđa?

Nedostatak gvožđa uzrokuje anemiju, a ona je često uzrok opadanja kose kod žena. Najbolji izvori gvožđa su kopriva, blitva, školjke, jaja, crveno meso, soja i spanać. Omega-3 masne kiseline igraju važnu ulogu u proizvodnji sebuma kako bi održali kožu i kosu zdravom, hidriranom i sjajnom.
Najbolji izvori omega-3 uključuju masnu ribu poput lososa, haringe, pastrmke i skuše, kao i avokado, orahe, semenki lana, chia semenke i semenke bundeve.

Za idealan ručak koji štiti zdravlje kose Pešić preporučuje filet lososa ispečen u rerni sa grilovanim povrećem, salatom od krastavaca i grčkog jogurta, a za zdrav desert puding sa avokadom.

Svim ćelijama u ljudskom telu je neophodan vitamin A za rast.

Budući da je kosa najbrže rastuće tkivo u telu, posebno joj je potreban vitamin A.

Vitamin A takođe igra ključnu ulogu kod proizvodnje sebuma koja vlaži vlasište i folikule dlake kako bi bili zdravi i jaki. Dobri izvori vitamina A i hrane za rast kose uključuju sladak krompir, spanać, bundeve, šargarepu, kelj, crvenu papriku, dinju, mleko, jaja i jogurt. Hrana za kosu mora da sadrži izvore vitamina C, koji uključuju borovnice, brokoli, kivi, narandže, guavu, crne ribizle, papaju, jagode i sladak krompir,paprika. Za idealnu večeru za brži rast kose preporučujem salatu od mladog spanaća, semnki bundeve, čeri paradajza, kuvanog belanca i krutona.

Ukoliko uvrstite neki od ovih namirnica i obroka u vašu ishranu poboljšaćete rast i izgled kose, ali i celokupno zdravlje. Upamtite ključ zdravlja i lepog izgleda je uravnotežena ishrana.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Izbor(i)

Zoran Živković [23.04.2024.]




Video dana

Kornjača akrobata

Anketa

Da li će Partizan igrati polufinale Kupa protiv Crvene zvezde?

Rezultati