Slobodno vreme

direktno.rs

19. 10. 2025. 07:10 0

Pilot otkrio istinu o NAJGORIM STRAHOVIMA OD LETENJA: Evo koliko su te stvari zaista opasne

Mnogi ljudi imaju strah od letenja, a u njihovim mislima često se odvijaju najgori mogući scenariji. Od prinudnih sletanja i tehničkih kvarova do požara u vazduhu, strahovi mogu biti toliko intenzivni da putnici stalno zamišljaju katastrofe koje su vrlo retke, ali zbog same pomisli izazivaju anksioznost i nelagodu tokom celog leta.

Zato je jedan pilot razotkrio neke od najčešćih strahova od letenja, od prinudnih sletanja aviona na vodu do onoga šta se događa kada u avionu izbije požar.

Mark radi kao kapetan Airbusa za komercijalnu avio - kompaniju te je odlučio da smiri nervozne putnike objašnjavajući što se tačno događa u avionu.

Kada letite hiljadama metara u vazduhu, poslednje što bilo koji putnik želi da doživi je požar. Srećom, Mark je u videu na Jutjub kanalu Airliners Live objasnio da postoji mnogo protokola za takve situacije, piše Daily Mail.

"Prvo što radimo je identifikovanje mesta požara. Ako je u motorima, dobijemo upozorenje u kokpitu, a u motorima imamo aparate za gašenje kojima požar odmah stavimo pod kontrolu", objasnio je.

Požar u repu aviona zaustavlja se aparatom za gašenje požara, dodaje. 

"Najčešći uzrok koji vidimo tokom letova je aktiviranje alarma za dim u toaletu. Neko je ušao, koristio električnu cigaretu ili je zapalio običnu cigaretu i tako pokrenuo alarm. U pilotskoj kabini imamo gomili alarma, kabinsko osoblje dobija gomilu alarma i oni se aktiviraju vrlo, vrlo brzo, a mi imamo postupke, imamo aparate za gašenje požara u avionu. Čak i kante za smeće imaju ugrađene aparate za gašenje požara. Utvrdimo odakle dolazi požar i ugasimo ga", ispričao je Mark.

Nedavno je sve više avio kompanija počelo da zabranjuje ​​putnicima unošenje prenosnih baterija u avion.

Mark je objasnio da postoje novi postupci za požare uzrokovane prenosnim baterijama, mobilnim i prenosnim računarima.

"Ako imamo jedan od tih požara, preusmeravamo avion da bismo uklonili problematičnu bateriju iz aviona", otkrio je.

Pilot je objasnio da kabinsko osoblje takođe prati posebne postupke i koristi stvari poput dimnih kuka koje dovode kiseonik i vatrootpornih rukavica, kao i aparate za gašenje požara.

"Naše kabinsko osoblje je neverovatno visoko obučeno za rešavanje ovih požara i redovno prolaze kroz obuke", dodao je.

Što se tiče sletanja na vodu, koje se obično koristi u hitnim situacijama, Mark je objasnio kako piloti isključuju svaku opciju pre nego što odluče da slete na vodu.

"Moram da kažem da se to događa neverovatno retko, ali kao što smo videli na Hadsonu, moguće je i potpuno preživeti – svaka osoba je izašla živa", rekao je.

Godine 2009. kapetan Chesley "Sully" Sullenberger sigurno je izveo prinudno sletanje na reku Hadson u Njujorku i svih 155 ljudi na letu je preživelo.

Još jedna briga koju neki putnici mogu imati je šta se događa ako se pilot razboli, ali Mark je brzo otklonio sve brige.

"U pilotskoj kabini uvek su nas barem dvojica, ako se neko od njih razboli, pozvaćemo kabinsko osoblje, dati im malo kiseonika ako je potrebno, proceniti situaciju. Mogu se oporaviti, možda će moći da nastave let ili mogu postati ono što mi nazivamo onesposobljenim", rekao je Mark.

Dodao je da nije velika stvar ako jedan od pilota više ne može da leti.

"Jedan od nas može da prizemni avion, a avion se može i sam spustiti. U izuzetno retkom scenariju da se oboje razbolimo, neke aviokompanije obučavaju svoje kabinsko osoblje kako da koriste radio uređaje, mogu pozvati pomoć, obučeni ljudi ih mogu smiriti i postaviti avion na automatsko sletanje gde će sleteti, sam će se zaustaviti na pisti i sve će biti u redu', objasnio je.

Što se tiče bilo kakve zabrinutosti oko pomeranja i savijanja krila aviona, Mark je to opisao kao "potpuno normalno".

"Kada se projektiuje putnički avion, tada se dizajnira tako da ima određenu fleksibilnost, posebno tokom turbulencije. Ne želite da bude potpuno krut jer bi to opteretilo avion", rekao je pilot.

Turbulencija ne bi trebalo da izazove zabrinutost kod putnika jer je avion dizajniran da je izdrži, a Mark je naglasio da tokom neravnih putovanja neće "pasti s neba".

 

 

 

 

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Od vrata do vrata

Zoran Živković [15.10.2025.]




Video dana

Hvatanje magle

Anketa

Ko bi trebalo da nasledi Dragana Stojkovića Piksija na klupi Srbije?

Rezultati