Slobodno vreme
02. 08. 2025. 07:25 0
Ovo su TRIKOVI kojima konobari VARAJU svoje goste: Evo kako će vas naterati da potrošite više para
Restorani nisu samo mesta za hranu – oni su pažljivo osmišljeni prostori koji koriste psihologiju i marketing kako bi povećali dobit.
Nema goreg osećaja od onog kad izađete iz restorana punog stomaka, ali praznog novčanika – i shvatite da ste, na neki način, bili prevareni.
Iako ovo možda zvuči preterano, istina je da mnogi restorani koriste psihološke trikove kako bi vas "naterali" da potrošite više nego što ste planirali. Ako ste inače odlučna osoba, ali vas svaki put zbuni jelovnik – niste jedini.
Psihologija kaže da većina ljudi odlučuje šta će naručiti za manje od 90 sekundi, tvrdi Fred Harington, direktor Proxy Couponsa, za Yahoo! Life.
Restorani to dobro znaju, pa dizajniraju jelovnike tako da vam "pomažu" u toj brzoj odluci – ali ne nužno u vašu korist. Možda ste primetili da mnogi restorani, posebno oni luksuzniji, uopšte ne prikazuju cene na jelovniku – ili ih skrivaju na neuobičajenim mestima. Cilj je jednostavan: usmeriti vašu pažnju na jelo, a ne na njegovu cenu.
Dr Džejson Buhle sa Univerziteta Južne Kalifornije za Delish objašnjava:
“Restorani bukvalno stavljaju naziv jela na prvo, a cenu na drugo mesto – u dizajnu i u vašoj svesti”.
Takođe, verovatno ste u meniju prvo primetili skuplje jelo od svega ostalog. To nije slučajno – zove se "sidrenje". Postavljanjem vrlo skupog jela, sve ostalo na jelovniku kada se uporedi izgleda povoljnije. I da, to zaista funkcioniše.
Ako vam opis jela zvuči neverovatno primamljivo - i to je namerno. Prema Harringtonu: “Šta je naziv jela opisniji, ljudi ga više cene – bez obzira na stvarni kvalitet hrane”.
Restorani koriste nostalgične i emocionalne izraze kako bi jelo bilo teško odbiti – poput “Bakina domaća pita od jabuka”, iako ta pita možda mesecima stoji u zamrzivaču.
Na kasi vas dočekuje tegla s bakšišom u kojoj već ima novca? Niste prvi koji pomisle da je to rezultat velikodušnosti gostiju. Ali, kako objašnjava TikTok kreator Basia (@everupmarketing), zaposleni često sami stave novac kako bi vas suptilno podstakli da im date bakšiš.
A, kad vas konobar pita da li želite točeno ili flaširano pivo, to nije slučajno – najčešće se očekuje da odaberete skuplju opciju jer se čini kao spontan izbor, a ne prodajna taktika.
Još jedan trik na koji možda ne obraćate pažnju je – muzika. Restorani sviraju sporiju muziku kad žele da ostanete duže, a bržu kad žele da se gosti brže smenjuju. Ritmovi upravljaju tempom vaše večeri – i vašom potrošnjom.
Sledeći put kad sednete u restoran, imajte to na umu. I naravno – birajte ono što vam zaista odgovara, ne ono što vam se suptilno servira, prenosi Večernji.hr.
Komentari 0
ostavi komentar