Slobodno vreme

[ Izvor: Mediji ]

26. 09. 2024. 07:07 1

Da li vožnja automobila u leru štedi gorivo

Mnogi iskusni vozači savetuju početnike da, kad god mogu, voze u "leru", odnosno u neutralnoj brzini. To se najviše odnosi na situacije kada se vozilo kreće drugom ili trećom brzinom kroz grad i kada se na raskrsnici ispred pali žuto svetlo zbog čega mnogi vozači imaju naviku da izbace vozilo iz brzine.

Vlada mišljenje da se štedi gorivo, ali činjenice govore drugačije, naročito u kontekstu bezbednosti.

Prvo, neutralni stepen prenosa u automobilu je položaj menjača u kome su zupčanici isključeni. Motor se slobodno okreće, ali bez prenosa snage na točkove. Međutim, ukoliko morate naglo da ubrzate istog trenutka, vozilo to ne može da uradi jer je isključen gas, odnosno veza motora i točkova.

Takođe, vožnjom u "leru" kompletno opterećenje pada na kočnice. One mogu da se pregreju jer ne možete da kočite uz pomoć motora. Međutim, postoje situacije kada je poželjno držati menjač u neutralnom položaju, kao što su:

- Na početku i kraju vožnje jer je to korisno prilikom pokretanja motora automobila i kada ga isključujete

- Kada se zaustavite na semaforu ili nekoj većoj gužvi u kojoj se kolona vozila jedva kreće

- Što se tiče opasnosti, njih ima više nego benefita. To su:

- Gubitak kontrole nad vozilom: pošto motor nije povezan sa točkovima, lakše je izgubiti kontrolu nad brzinom vozila i sposobnost da trenutno ubrzate ako je potrebno što može da dovede do saobraćajnih nesreća.

- Kočnice mogu da budu neefikasne: izbacivanje iz brzine na strmoj nizbrdici dovodi do gubitka motornog kočenja i sav napor zaustavljanja vozila se u potpunosti prebacuje na kočioni sistem.

- Povećanje vreme reakcije: ako morate naglo da ubrzate, moraćete da ubacite u brzinu da bi dobili snagu, što dovodi do sporije reakcije kada ste u gustom saobraćaju ili situaciji koja zahteva hitnu reakciju

- Gubitak kontrole nad vozilom u krivini: ima vozača koji skreću tako što pre same krivine izbace vozilo iz brzine i to može u velikoj meri da smanji kontrolu nad vozilom što u kišnim uslovima dovodi do klizanja

Što se tiče potrošnje goriva, najbolje je voziti ravnomerno. Svako povećanje brzine pa naglo spuštanje iste, troši više goriva nego da vozite ujednačeno istim tempom ukoliko okolnosti saobraćaja to dozvoljavaju. Izbegavajte naglo ubrzanje pa naglo kočenje, vozite ravnomerno, isključite motor kada se zaustavljate na duže vreme, izbegavajte da preopteretite vozilo, proveravajte redovno pritisak u gumama, štedljivo koristite klimu i redovno održavajte vozilo.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Čas gastronomije

Zoran Živković [23.09.2024.]




Video dana

Neozbiljni ste

Anketa

Da li dva jajeta, kako kaže Toma Mona, mogu čoveka da drže ceo dan sitim?

Rezultati