Slobodno vreme
07. 09. 2024. 07:04 0
Partner Fejsbuka priznaje da je prisluškivao preko mikrofona radi ciljanja oglasa
Od pojave prvih pametnih telefona postoji verovanje da oni krišom slušaju naše razgovore kako bi nam servirali ciljane oglase; većina ljudi je iskusila da vide oglas na Fejsbuku za nešto o čemu su nedavno pričali. Uvek se tvrdilo da se ova vrsta povrede privatnosti ne dešava. Međutim, marketinška agencija, čiji su klijenti bili Fejsbuk i Gugl, priznala je da koristi funkciju "Aktivno slušanje" koja prisluškuje razgovore preko telefonskih mikrofona za prikupljanje podataka.
Cox Media Group (CMG) navodi da ta marketinška firma koristi svoj softver Active Listening koji pokreće veštačku inteligenciju za snimanje podataka u realnom vremenu slušanjem razgovora korisnika telefona. Klijenti za potrebe oglašavanja mogu upariti prikupljene glasovne podatke sa podacima o ponašanju kako bi ciljali potrošače na tržištu. Takođe je otkriveno da klijenti CMG-a uključuju Fejsbuk, Gugl i Amazon, iako se ne navodi da li su i oni koristili alatku za aktivno slušanje. Gugl je uklonio grupu sa svog sajta Partnerskog programa, sugerišući da više ne radi sa agencijom.
- Svi oglašivači moraju da se pridržavaju svih primenjivih zakona i propisa, kao i naših Google Ads smernica, a kada identifikujemo oglase ili oglašivače koji krše ove smernice, mi ćemo preduzeti odgovarajuće mere - rekao je portparol Gugla u izjavi za Njujork Post.
Meta, u međuvremenu, kaže da će istražiti CMG da vidi da li je agencija prekršila bilo koji od uslova korišćenja usluge.
- Meta ne koristi mikrofon vašeg telefona za reklame i mi smo o tome već govorili u javnosti - rekao je portparol Mete.
- Obraćamo se CMG-u da ih nateramo da razjasne da njihov program nije zasnovan na Meta podacima - dodaje se.
Amazon je rekao da nikada nije radio sa CMG-om na programu i da to ne planira. Tehnološki gigant je rekao da će preduzeti pravne mere protiv svakog partnera koji prekrši uslove korišćenja usluge.
CMG je priznao pravne implikacije svoje tehnologije aktivnog slušanja u sada izbrisanom (ali arhiviranom) blog postu iz novembra 2023. Znamo šta mislite - da li je ovo uopšte legalno? Agencija tvrdi da je legalno da telefoni i uređaji slušaju korisnike. CMG kaže da je to omogućeno uključivanjem saglasnosti za korišćenje aktivnog slušanja u ugovore o uslovima korišćenja na više stranica - koje malo ljudi ikada pročita - koji se pojavljuju uz nova preuzimanja ili ažuriranja aplikacija. Još 2017. godine, tadašnji predsednik Fejsbuka za reklame, Rob Goldman, rekao je da platforma ne koristi i nikada nije koristila mikrofone telefona za prikazivanje oglasa. Izvršni direktor Mark Zakerberg morao je da ponovi poricanje Kongresu godinu dana kasnije, dok je odgovarao na pitanja o skandalu Kembridž analitike i ruskom mešanju u izbore.
Komentari 0
ostavi komentar