Slobodno vreme
31. 08. 2024. 17:51 11
Recite zbogom dizelu?!
Dani dizel automobila u Evropi su odbrojani, a pravac koji su postavile evropske vlasti je jasan - hibridi su novi dizelaši.
Elektrifikacija na višem ili manjem nivou biće odlučujuća u kratkoročnoj, srednjoročnoj i dugoročnoj budućnosti.
Proizvođači automobila, a na kraju i divovi evropske automobilske industrije, odlučili su da naprave novi korak kako ne bi zaostali u ovom procesu promena.
Volkswagenu ova situacija nije strana - zapravo, to je jedan od glavnih evropskih proizvođača automobila koji se i dalje najviše oslanja na dizele.
Nažalost, fokusiranje na dizelaše, ma koliko god oni bili usavršeni, jednostavno ima "rok trajanja", a Volkswagenov plan je otkriven zahvaljujući informacijama kojima je francuski medij "L'argus" imao ekskluzivan pristup.
VW Golf dizel napušta tržište
Istorija Volkswagen Golfa se ne može razumeti bez dizel motora. TDI je prava institucija u asortimanu Volkswagen kompaktnih vozila - ovi motori su učinili Golf najprodavanijim automobilom u Evropi, ali ne mogu da traju večno, pa jednom moraju otići u penziju.
Volkswagen navodno potajno radi na novoj hibridnoj verziji Golfa, čije će lansiranje na kraju dovesti do povlačenja dizel verzija.
U mislima Nemaca je Toyota Corolla, jedan od najuspešnijih kompaktnih automobila svih vremena. To je jedan od najprodavanijih automobila na svetu, a Volkswagen želi da Golf ima isto "oružje" kao i japanski model.
Golf će tako uskoro debitovati u klasičnoj samopunjivoj hibridnoj (HEV) varijanti. Takva tehnologija je nova za Volkswagenov kompakt.
Nemački proizvođač razvija novi hibridni motor kako bi se, između ostalih, takmičio sa Toyotom. Osim toga, u konkretnom slučaju Golfa sa klasičnim hibridnim sklopom na kom je Toyota izgradila imperiju, on će popuniti ogromnu prazninu između aktuelnih 48-voltnih blažih hibridnih (MHEV) i plug-in hibridnih (PHEV) verzija.
Golf TDI postaje Golf HEV
To nije tehnologija koja će biti ekskluzivna za Golf, budući da Volkswagen planira da je proširi na veliki deo svoje linije putničkih automobila.
Međutim, Golf će biti nosilac standarda za ovaj motor kojim će da se ožive stvari u konkurentskom C segmentu.
Volkswagen očekuje da će novi hibridni Golf imati dovoljno nisku potrošnju goriva da se takmiči sa dizel kompaktima koji će i dalje biti dostupni na tržištu. Zato će oproštaj od dizelskog Golfa po pitanju efikasnosti nadoknaditi ovaj hibridni motor.
Novi hibridni sklop će navodno, pored Volkswagena, biti prisutan i u Audiju. Za sada, Seat i Škoda su isključeni iz ovog plana.
Nemački proizvođač ne isključuje produženje komercijalnog veka Golfa osme generacije do 2035. godine, ali da bi se to postiglo, čini se da je hibridna varijanta potrebna.
Komentari 11
ostavi komentar