Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Zdravlje

Direktno.rs

18. 10. 2021. 06:00 0

Šta se dešava kad jutarnju kafu zamenite zelenim čajem?

Kafa je jedno od omiljenih pića u Srbiji, ali nije vaš jedini izbor za jutarnji kofein. Zeleni čajevi, koji nastaju tretiranjem listova svežeg čaja na pari ili blagim zagrevanjem, imaju manje kofeina u sebi od crnih čajeva ili kafe, ali dovoljno da vam daju dodatni podstrek za buđenje.

Zeleni čajevi takođe imaju niz drugih zdravstvenih prednosti. Ako tražite način da se ujutro razbudite, ali ste sve nezadovoljniji kafom, prelazak sa kafe na zeleni čaj može biti odlična opcija. Evo koje sve promene se mogu desiti u organizmu nakon prelaska na zeleni čaj:

1. Unosićete manje kofeina

Možda ste čuli da čaj sadrži više kofeina nego kafa, ali to je samo pola priče. U svojoj osnovi, listovi čaja sadrže više kofeina od zrna kafe. Međutim, kada se oba skuvaju, količina kofeina u kafi premašuje onu u čaju.

Ako pijete puno kafe, možda ćete dobiti glavobolju kada pokušate da je smanjite. Prelazak sa kafe na zeleni čaj možda neće izazvati sve simptome odvikavanja od kofeina, jer zeleni čaj i dalje sadrži približno 20 do 30 miligrama kofeina po šoljici. Ako pređete sa veoma jakih duplih espresoa na jednu šolju zelenog čaja, možda ćete na kratko osetiti glavobolju, razdražljivost, poteškoće u koncentraciji i nedostatak fokusa dok se telo ne prilagodi.

2. Mogli biste se osloboditi anksioznosti i poteškoće sa spavanjem

Ako vam ovo zvuči poznato, možda bi bilo vredno smanjiti nivo kofeina prelaskom na zeleni čaj. Promena bi mogla da pomogne u smanjenju anksioznosti vašeg tela i smanji simptome prekomerne stimulacije kofeina - dok vam i dalje daje dovoljno podsticaja za kofein da biste krenuli ujutru.

3. Unećete više antioksidanata

Zeleni čaj takođe sadrži različita jedinjenja i sastojke koji mogu pomoći našem imunološkom sistemu, boriti se protiv infekcija i smanjiti rizik od bolesti. Još jedna korist čaja je količina antioksidanata koje sadrži. Dok kafa takođe ima dobar udeo, čaj obično ima veću koncentraciju.

Posebno zeleni čaj ima razne antioksidante za koje se pokazalo da poboljšavaju zdravlje i ima veći sadržaj antioksidanata od kafe.

4. Možete smanjiti upalu

Upala, koja je odgovor imunološkog sistema na pretnje i stres, ključni je faktor u očuvanju vašeg zdravlja. Trajno zapaljenje niskog stepena povezano je sa srčanim oboljenjima, reumatoidnim artritisom, astmom, degenerativnim bolestima i raznim vrstama raka, prema istraživanju objavljenom 2018. 

Studija iz 2018. otkrila je da zeleni čaj ima ozbiljna protivupalna svojstva. Drugim rečima, sposoban je da smanji nivo zapaljenja, jer stimuliše antiinflamatorne reakcije tela i smiruje imunološki sistem.

Smanjivanje nivoa kofeina pijenjem zelenog čaja može pomoći u smanjenju anksioznosti i poboljšanju sna, posebno ako ste osetljivi na kofein. Veći sadržaj kofeina u kafi može negativno uticati na ljude koji su osetljivi na kofein. Oni mogu doživeti anksioznost, nesanicu i srčane efekte poput povećanog otkucaja srca ili krvnog pritiska.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Ekvilibristika u Srbiji

Zoran Živković [26.11.2021.]


Anketa

Kako se grejete ove zime?

Rezultati

Video dana

Pertle i pokretne stepenice