Koje namirnice je poželjno jesti pre spavanja | Zdravlje | Direktno

Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Zdravlje

Direktno.rs

05. 01. 2021. 18:33 0

Koje namirnice je poželjno jesti pre spavanja

Šta jesti pre spavanja, pitanje je koje najviše muči one koji ne mogu zamisliti odlazak u krevet praznog želuca.

- Iako su istraživanja pomalo nejasna kada je reč o tome koje namirnice pomažu, a koje štete spavanju, postoje određeni dokazi koji upućuju na to da su neke od njih odlične za san, a druge ga kradu - kaže Rasel Rozenberg, izvršni direktor "National Sleep Foundationa". 

Dobre namirnice za san

Trešnje/višnje

- Trešnje su jedna od retkih namirnica koje sadrže melatonin, jedinjenje koje pomaže u kontroli našeg bioritma. Jedna je studija čak otkrila da pijenjem soka od višnje možemo poboljšati trajanje i kvalitet sna kod odraslih ljudi koji pate od hronične nesanice - rekao je Keri Gans, registrovani dijetetičar.

Mleko

Mleko sadrži esencijalnu aminokiselinu triptofan koja učestvuje u stvaranju hormona sreće, serotonina. Iako je tema kontroverzna, veruje se da triptofan i serotonin olakšavaju spavanje. Ili vas čaša mleka jednostavno može vratiti u umirujuća sećanja iz detinjstva.

Žitarice

Ugljeni hidrati su uopšteno dobri za spavanje, ali to ne znači da možete pojesti kutiju kolačića pre spavanja. Umesto toga, pojedite šolju celovitih žitarica s mlekom. 

Banane

- Banane sadrže magnezijum i kalijum, zbog čega će vam pomoći da brže utonete u san - ističe Rozenberg.

Loše namirnice za spavanje

Hamburger sa slaninom

Brza hrana je ubica dobrog sna. Zapravo, takva količina masnoće i soli uopšte nije preporučljiva ako želite sačuvati svoje zdravlje i kvalitet sna, savetuju nutricionisti.

Vino

Bilo koji alkohol je grozan za san, ističe Rozenberg, jer uzrokuje buđenje nekoliko puta tokom noći.

Kafa

- Pijenje kafe pre spavanja držaće vas budnima. Naravno, nisu svi ljudi jednako osetljivi na kofein, a i sve zavisi od toga koliko kafe popijete. Ipak, ako vam ometa san, znate šta vam je činiti - objašnjava Timoti Rers, naučnik iz Detroita.

Piletina

- Piletina ili bilo koja druga vrsta proteina poremetiće vaš san. Umesto da se usredsredi na spavanje, vaše telo će biti fokusirano na varenje - rekao je Rozenberg.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Press zvonce

Zoran Živković [22.01.2021.]


Video dana

Russia today

Anketa

Da li je država efikasna u borbi sa mafijom?

Rezultati