Vigvejv dijeta – smanjite unos hrane unapred | Zdravlje | Direktno

Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Zdravlje

Direktno.rs [ Izvor: zdravaiprava.com ]

08. 07. 2020. 08:34 0

Vigvejv dijeta – smanjite unos hrane unapred

Doneli ste odluku – od ponedeljka krećete na dijetu! A, kad se taj ponedeljak "ne desi", onda krećete od 1. u mesecu. A, kada i taj 1. u mesecu prođe, onda se svečano zaklinjete da sa dijetom startujete prvog dana sledeće godine! Hm, sigurni ste da ćete baš 1. januara ispuniti ovo obećanje? Rešenje je Vigvejv dijeta!

Razgovarali smo sa Draganom Aleksić, sertifikovanim vigvejv koučem i saznali da upravo uz ovu metodu možemo da držimo dijetu unapred! Tačnije, vigvejv dijeta nam pomaže da unapred odredimo koje namirnice želimo manje da unosimo, pa čak i da odredimo koliko količinski, a da pritom imamo isti osećaj uživanja, piše "Zdrava i prava".

– Naravno da već svi znamo da nam je hrana ne samo potreba, već i izvor zadovoljstva. A, kada u nečemu uživamo, skloni smo i da preteramo. Ono što nam posle uživanja u hrani ostane jeste višak kilograma, a često i griža savesti. Tako da smo mi veoma često u sukobu sa samim sobom, ili što bi naš narod rekao "Hoćemo i jare i pare"!

Zašto ustvari jedemo i kada više nismo gladni?

Nije lako napraviti balans, jer smo mi pod uticajem našeg racionalnog i našeg nesvesnog dela bića. Na svesnom nivou želimo da smršamo, a na podsvesnom da uživamo. I to je skroz uredu, ukoliko se krećemo u nekim zdravim okvirima. Međutim, ako smo skloni da pojedemo duplo više nego što nam zaista treba, pojedemo celu čokoladu ili pola torte, treba se zapitati šta mi to zapravo hranimo? Ljudi nisu ni svesni koliko potisnute emocije, poput straha, krivice, stida, mržnje… Mogu da utiču na njihov život i da su upravo one u pozadini nekog problema, pa i problema sa hranom. Kada osoba previše jede ona zadovoljava neku potisnutu emociju koja ima veze sa događajem iz prošlosti. Što je više puta osoba posezala za hranom to je veza između ponašanja, prejedanja i emocije postajala sve jača, a kao rezultat imamo određeni šablon ponašanja. Prekomerno unošenje hrane kojim "zatrpavamo" unutrašnju neravnotežu. Ovo nam je već poznato, jer smo više puta čuli ili pročitali. Ali, puko racionalizovanje i prepoznavanje problema neće ga rešiti. Možda će dati neke odgovore, ali neće promeniti ni stanje niti ponašanje osobe. Zato je potreban dublji rad koji nam upravo vigvejv koučing omogućava.Kako jesti manje? Kako vigvejv dijeta može promeniti odnos prema unošenju velikih količina hrane, posebno sad kada je vreme slava i novogodišnjih praznika?

– Bez obzira koji je razlog što previše jedete, ukoliko se to odrazilo na vaš izgled, i želite da se vratite u normalu, vigvejv koučingom možete tačno da odredite koliko ćete kojih namirnica unositi. Svako od nas zna koja namirnica su nam "bolna tačka". U vigvejvu se O-ring testom (test mišićne snage prstiju) proverava koliko je zaista osoba konzumira. Ovde je zanimljivo da skoro svi sa kojima sam radila misle da unose količinski mnogo manje nego što se testom otkrije. A, kada se suoče sa istinom, tada su još više motivisani da promene svoj odnos prema hrani. Nakon što se utvrdi pravo stanje, na isti način testira se koliko je osobi dovoljno da unese "kritičnu" namirnicu, a da ima isti osećaj zadovoljstva kao kada je jede koliko želi. Sledi tzv. intervencija, odnosno izazivanje budne REM faze. Potrebno je ponoviti nekoliko setova, a ukoliko ima više spornih namirnica potrebno je i više sesija, susreta sa koučem. Ukoliko se tokom rada utvrdi da su emocije odgovorne za prejedanje, onda se prvo radi na njihovom eliminisanju, pa se prelazi na smanjivanje količine.

Šta možemo da očekujemo posle vigvejv dijete?

Posle prvih par sesija osoba neće imati isti poriv za hranom, ali može se desiti da će nastaviti da je jede iako joj se ne jede. To je stari šablon ponašanja, a ne realna potreba za hranom, i jako je važno da osoba prepozna o čemu je stvarno reč. Navike su jako moćna stvar, jer nas bukvalno uslovljavaju da se ponašamo na toliko puta ponovljen način, i ovde je ključno da se posle vigvejv dijete ispoštuje osećaj, to jest, odsustvo potrebe za hranom, a ne navika da se jede. Nakon nekoliko dana (a nekada i ponovljenih sesija, ukoliko osoba ima i dalje jake porive), navika "popušta", odnosno ustupa mesto novom ponašanju.

Koliko dugo traju ovako dobijeni rezultati?

Rezultati nakon par sesija održe se i do godinu, dve dana, a preporuka je da, čim oseti da se vraća starim navikama, osoba dođe bar na još jednu sesiju i "očisti" zaostale emocije ili šablone.

Jasno je da smanjivanjem količine namirnica možemo očekivati i smanjivanje kilograma, uz preporuku da se uvede i adekvatna fizička aktivnost.

Što više promena ponašanja uvedemo, to će stari šablon ponašanja pre postati prošlost, a rezultati dugoročniji.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Skupštinski mikser

Zoran Živković [03.08.2020.]


Video dana

Mladunci oposuma vam žele dobar dan

Anketa

Ko Vas predstavlja u Skupštini?

Rezultati