Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Zdravlje

[ Izvor: Zdrava i prava ]

15. 05. 2020. 10:45 0

Psihološki benefiti vežbanja

Zdravstveni stručnjaci često sugerišu da se trening od 30 minuta pet puta nedeljno smatra korisnim kako bi se osetili ne samo fizički, već i psihološki benefiti vežbanja. Oni su od pomoći pri mršavljenju i jačanju mišića do povećanja samopouzdanja i poboljšanja mentalnih funkcija.

Benefiti vežbanja za zdravlje

Fizički i psihološki benefiti vežbanja su brojni. Od fizičkih, važna je pomoć pri sagorevanju masnoća, čime se doprinosi gubitku kilograma. To ne samo da jača mišiće i celo telo, već nam omogućava i da se opustimo kad to poželimo. Uz brži metabolizam, povremeno opuštanje uz nešto slatko neće teško pasti, niti uticati na kilažu, piše portal Zdrava i prava.

Takođe, fizički i psihološki benefiti vežbanja podrazumevaju efikasnije ispoljavanje energije, veću agilnost i spretnost, jače kosti i mišiće, ali i imuni sistem. Vežbanje je povoljno za kontrolisanje raznih oboljenja, poput kardiovaskularnih, a uz to i dijabetesa, hipertenzije i mnogih drugih.

Psihološki benefiti vežbanja

Iako postoje i fizički i psihološki benefiti vežbanja, nekako su fizički uvek bili u prvom planu. Međutim, ni psihološki se ne smeju zaboraviti. Naime, vežbanje pomaže poboljšanju cirkulacije krvi kroz telo, uključujući i mozak, što pomaže poboljšanju širokog spektra psiholoških funkcija.

Dodatno, regularno vežbanje stimuliše proizvodnju određenih hormona, koji takođe mogu pozitivno da utiču na raspoloženje i kognitivne sposobnosti pojedinca. Neki psihološki benefiti vežbanja su bolja memorija i koncentracija, veće samopouzdanje i agilnost, pa i bolji san.

Uz to, psihološki benefiti vežbanja su lučenje endorfina, koji izaziva opuštanje uma i doprinosi efektivnom kontrolisanju stresa i depresije, a uz vežbanje se kontroliše i bes. Takođe, ne samo da se poboljšava slika o sebi, već i ugao gledanja na vršnjake, porodicu i društvo u celini.

Psihološki benefiti vežbanja pomažu nam i da smanjimo anksioznost i da se bavimo različitim problemima: strahom od javnog nastupa, društvenim i porodičnim pritiscima i slično. Uz vežbanje, unapređujemo sliku o sebi kao pojedincu i možemo postati mirniji i staloženiji. Zauzvrat ćemo se osećati mnogo bolje u svojoj koži.

Naravno, da bi psihološki benefiti vežbanja mogli da se ostvare, važno je da obezbedimo dobar san u danima kada treniramo. U slučaju da se osećate nemirno ili inače imate problema sa snom, razmotrite intenzitet svojih treninga.

Takođe, što je posebno važno, ukoliko imate nekih zdravstvenih problema, obavezno se konsultujte sa svojim lekarom o tome kako bi trebalo vaši treninzi da izgledaju.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Neka nova matematika

Zoran Živković [03.06.2020.]

Video dana

Jermeni čuvaju svoju prodavnicu negde u Americi

Anketa

Koju domaću televiziju najčešće gledate?

Rezultati