Savremena žena
23. 02. 2021. 16:33 1
Visoke potpetice u krizi: Hoće li se vratiti?
Da ste u proteklih godinu dana izašli negde u visokim potpeticama?
Tih situacije, ako je bilo, verovatno možete nabrojati na prstima jedne ruke. Naša stvarnost su sada patike, paufnaste papuče ili neka druga udobna i ravna obuća, pa se pitamo kada će i da li će cipele sa visokim potpeticama ikada izaći iz ormara i ponovo dodirnuti gradski asfalt.
Prema analizi tržišta koju je objavila američka kompanija PD Group, prodaja svečanih cipela u drugom kvartalu 2020. opala je za 71 odsto.
Da je za njima interes opao potvrđuju i analize trendova koje rade platforme poput "Lysta": u prošloj godini trijumf su ostvarile Birkenstok papuče, Doktor Martins i Ag čizme. Pitanje je da li ćemo ikada više želeti da zamenimo praktičnost elegancijom koja podrazumeva bol u nogama, piše "Gloria Glam".Ako se osvrnemo na nekoliko godina unazad, nove generacije milenijalaca i generacije Z popularizovali su trend udobnih cipela i patika "za svaki dan". Prioritet je prebačen na udobnost, koja je poželjna u gotovo svim prilikama. Ženstvenost više ne podrazumeva isključivo visoku potpeticu, a odlazak u kancelariju u cipelama sa visokim potpeticama postao je retkost.
Dizajneri koji žele da privuku mlađu publiku sve više nude ravne cipele u kolekcijama, na primer Seline, čija se najnovija kolekcija vrti oko mladalačkog "kežual" stila, patika i modela ravnih cipela.
Više nije neobično da brendovi "visoke mode" eksperimentišu sa urbanom estetikom, što pokazuju česte saradnje sportskih brendova sa luksuznim, koji se odlično slažu sa kupcima. Patike Dior u saradnji sa Er Džorden su prvi dokaz, a kao suparnički model izašla je i Prada u saradnji sa Adidasom.
Ono što nam nude modne kuće odraz je trenutnih potreba i stanja u kojem se svet nalazi, a ono što nam trenutno treba je sigurnost i udobnost.
Međutim, to ne znači da je visokim potpeticama došao kraj. Ako pogledamo drugu stranu priče, svečane cipele, iako su u celini pale u zaborav, ipak su kupljene iz emocionalnih razloga - radi poboljšanja raspoloženja, čak i ako će skupljati paučinu.
Najbolji primer prošle godine bila je dizajnerka Amina Muadi, koja je uspela da tokom pandemije uvek rasproda svoju kolekciju luksuznih cipela i trenutno najaktuelnije papuče sa glomaznom petom. Sve ovo nagoveštava da štikle nisu još počele da odbrojavaju poslednje dane. Na kraju, moda deluje ciklično i zahteva promenu, pa će se visoke potpetice sigurno vratiti jednog dana.
Komentari 1
ostavi komentar