Savremena žena

23. 02. 2021. 16:33 1

Visoke potpetice u krizi: Hoće li se vratiti?

Da ste u proteklih godinu dana izašli negde u visokim potpeticama?

Tih situacije, ako je bilo, verovatno možete nabrojati na prstima jedne ruke. Naša stvarnost su sada patike, paufnaste papuče ili neka druga udobna i ravna obuća, pa se pitamo kada će i da li će cipele sa visokim potpeticama ikada izaći iz ormara i ponovo dodirnuti gradski asfalt.

Prema analizi tržišta koju je objavila američka kompanija PD Group, prodaja svečanih cipela u drugom kvartalu 2020. opala je za 71 odsto.

Da je za njima interes opao potvrđuju i analize trendova koje rade platforme poput "Lysta": u prošloj godini trijumf su ostvarile Birkenstok papuče, Doktor Martins i Ag čizme. Pitanje je da li ćemo ikada više želeti da zamenimo praktičnost elegancijom koja podrazumeva bol u nogama, piše "Gloria Glam".Ako se osvrnemo na nekoliko godina unazad, nove generacije milenijalaca i generacije Z popularizovali su trend udobnih cipela i patika "za svaki dan". Prioritet je prebačen na udobnost, koja je poželjna u gotovo svim prilikama. Ženstvenost više ne podrazumeva isključivo visoku potpeticu, a odlazak u kancelariju u cipelama sa visokim potpeticama postao je retkost.

Dizajneri koji žele da privuku mlađu publiku sve više nude ravne cipele u kolekcijama, na primer Seline, čija se najnovija kolekcija vrti oko mladalačkog "kežual" stila, patika i modela ravnih cipela.

Više nije neobično da brendovi "visoke mode" eksperimentišu sa urbanom estetikom, što pokazuju česte saradnje sportskih brendova sa luksuznim, koji se odlično slažu sa kupcima. Patike Dior u saradnji sa Er Džorden su prvi dokaz, a kao suparnički model izašla je i Prada u saradnji sa Adidasom.

Ono što nam nude modne kuće odraz je trenutnih potreba i stanja u kojem se svet nalazi, a ono što nam trenutno treba je sigurnost i udobnost.

Međutim, to ne znači da je visokim potpeticama došao kraj. Ako pogledamo drugu stranu priče, svečane cipele, iako su u celini pale u zaborav, ipak su kupljene iz emocionalnih razloga - radi poboljšanja raspoloženja, čak i ako će skupljati paučinu.

Najbolji primer prošle godine bila je dizajnerka Amina Muadi, koja je uspela da tokom pandemije uvek rasproda svoju kolekciju luksuznih cipela i trenutno najaktuelnije papuče sa glomaznom petom. Sve ovo nagoveštava da štikle nisu još počele da odbrojavaju poslednje dane. Na kraju, moda deluje ciklično i zahteva promenu, pa će se visoke potpetice sigurno vratiti jednog dana.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Izbor(i)

Zoran Živković [23.04.2024.]




Video dana

Topli sendvič

Anketa

Gde ćete provesti predstojeće praznike?

Rezultati