Kolumne
11. 07. 2022. 14:06 0
TikTok kraljevi
Snimci na TikToku odavno su postali deo političkog marketinga. U Kolumbiji Rudolfo Ernandez, građevinski magnat, malo poznat javnosti se dočepao drugog kruga pre svega zahvaljujući snažnoj TikTok kampanji. Zbog smešnih klipova mnogi su mu prebacivali ali je Ernandez u rekordnom roku došao do pola miliona pratilaca a njegovi klipovi su imali i po četiri miliona lajkova.
U Srbiji šansu za sebe na toj društvenoj mreži prepoznao je Vesić Goran. Objektivno, pre da je ta kampanja bila tužno nego smešno. Sećamo se poruka na kineskom, đuskanja i drugih blamova. Urbana legenda je da su se maloletnici kidali od smeha i nervirali roditelje kojima je Vesić oličenje neukusa i političara preletača. Na kraju, Šapić je postao gradonačelnik a Vesić čeka neku novu funkciju pa je nemoguće proceniti da li je sve što radi imalo bilo kakav uticaj na njegov katastrofalni politički rejting.
Ipak TikTok je mnogo više od politike. Dokaz za to je i činjenica da je upravo ova društvena mreža bila „Službeni zabavni partner“ Evrovizije 2022. Uticaj TikToka i dalje raste, njena tajna je u ideji da svako može da bude superzvezda. Dok je na Instagramu najpraćeniji Kristijano Ronaldo, a na Tviteru trio Barak Obama, Džastin Biber i Kejt Peri, TikTok zvezde su „obični ljudi“.
Jedan od njih je Kabi Lejm, mladić senegalsko-italijanskog porekla koji je na početku pandemije ostao bez posla u fabrici u kojoj je radio. Imao je, kako sam kaže „previše slobodnog vremena i počeo je da postavlja klipove na TikTok. U početku je plasirao sadržaj na italijanskom, ali je ubrzo počeo da postavlja karakteristične nemih reakcije objava na društvenim mrežama.
Razonoda je ubrzo postala ozbiljan posao za ovog dvadesetdvogodišnjaka koji se danas smatra kraljem ove društvene platforme. U junu, Lejm je preskočio Čarli Damelio, najpraćeniju kreatorku na TikToku koja je tim povodom za Gardijan rekla:
- Osećam da je vreme da neko drugi dobije to mesto i ponosna sa na njega.
Rič Vetorvort, generalni menadžer TikTok Europe, kaže da je neverovatno gledati Kabijevo putovanje od kreatora komičnih skečeva iz spavaće sobe do zvanja prvog kreatora u Evropi koje je ovaj mladić prošao za samo dve godine. Trenutno Lajm ima 146 miliona pratilaca a u opisu njegovog profila piše „Ako želite da se smejete, na pravom ste mestu“.
Dibondi Valdovinos Kej sa Univerziteta u Lidsu i koautorka udžbenika o TikToku komentarišući Kabin rad naglašava da je on uspeo da prevaziđe jezičke i kulturne barijere i dodaje „njegov sadržaj spaja“.
Taj humor koji spaja doneo je novom TikTok kralju i pravo bogatstvo, nedavno je potpisao sponzorski ugovor sa firmom za kriptovalute a prethodno je učestvovao u kampanji Hugo Boss.
Komentari 0
ostavi komentar